Klikt niet
Puck, 14 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Puck, Ik snap hoe jij je voelt ja, volwassenen, en zeker ouders, kunnen soms de meest idiote en kinderachtige mensen op aarde zijn. En jij bent zeker niet de enige die zich zo voelt. Een van de beste Sinterklaas-suprises die ik ooit kreeg was van mijn stiefzus, namelijk een kartonnen huis (poppenhuis-stijl), wat het โHuis zonder Volwassenenโ was, een plek van rust dus. Dit gaf ook mooi aan dat we er allemaal van bewust waren hoe ouders soms erg goed zijn in het verpesten van het leven van hun kind(eren). Maar goed, het is ook wel zo dat ze dit vaak helemaal niet doorhebben (daarom zijn ze dus ook een beetje dom soms). Zeker in scheidingen kunnen ouders zo vast komen te zitten in wat er voor hun allemaal vervelend is, dat ze niet doorhebben wat voor effect hun acties hebben op hun kinderen. Daarom moeten wij soms even helpen met de opvoeding door ze te laten weten dat het effect op ons heeft, en hoe. Daarom zou ik jou ook adviseren om aan je vader te laten weten wat hij daadwerkelijk aan het doen is, en dat hij je alleen verder wegduwt. Misschien ook in een brief? Dan heb je even de tijd om alles goed in woorden om te zetten (en kan hij je niet onderbreken). Een andere tip is om met iemand hierover te praten, een neutraal iemand die jij kan vertrouwen. Ik zou vooral de vertrouwenspersoon op school aanraden. Deze persoon is er helemaal voor jou, en kan ook helpen waarschijnlijk. Als school van de situatie af weet maakt dat veel dingen wat makkelijker. Er is meer begrip voor als er iets mis gaat (bijv. met boeken of huiswerk), en misschien kunnen jullie zelfs wat bedenken voor de ouderavonden. Veel succes!
meer dan 10 jaar geleden
jij hebt het contact toch verbroken, waarom zou hij dan nog alimentatie geven?
0
meer dan 10 jaar geleden
lieve puck wat vervelend mijn vader doet dat ook de heletijd ik wil mijn contact met hem verbreken en tegelijkertijd zegt hij allemaal rare dingen die nergens op slaan ik snap je helemaal hoe jij je voelt sws veel sterkte ermee ~xxx~ een gekwetst meisje
0

0