Mijn stiefmoeder helpt me niet
Hendrik jan, 13 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Hendrik Jan, Goed van je dat je een berichtje op ons forum hebt geplaatst als je tips wilt! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je stiefmoeder totaal geen rekening met je houdt. Zeker met zoiets belangrijks als je gezondheid. Daarnaast lijkt het me ook echt niet fijn als je stiefmoeder anders doet als je alleen met haar bent dan als je vader erbij is. Er zijn denk ik een aantal dingen die je kunt doen. Zo kun je bijvoorbeeld eens met je stiefmoeder gaan praten over dat je het echt niet fijn vindt dat ze eten en drinken koopt met suiker. Je kunt dan tegen haar zeggen dat je liever hebt dat ze bijvoorbeeld suikervrije limonade koopt in plaats van cola. Het kan zijn dat ze zelf niet doorheeft hoe moeilijk het is voor jou. Ook kun je in een gesprek aangeven dat je het gevoel krijgt dat je niet welkom bent bij je vader. Daarnaast kan je ook met je vader gaan praten, maar je geeft zelf al aan dat je vader geen prater is. Misschien dat een brief schrijven helpt? Daarin kun je dan schrijven dat je het best vervelend vindt hoe het nu gaat en hoe je graag zou willen dat het gaat. Als laatste kan je eens met je broertje en zusje praten over hoe zij het vinden bij jullie vader. Zij kunnen je hopelijk ook tips geven over wat je het beste kunt doen en misschien willen ze je wel helpen om een gesprek te voeren met je stiefmoeder/vader. Ik hoop voor je dat je iets kunt met deze tips. Heel veel succes! Groetjes, Lynn.
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Hendrik Jan, Bedankt voor je bericht en wat vervelend dat je stiefmoeder geen rekening met je houdt. Dit is niet aardig. Heb je haar hierover al een keertje aangesproken? Je zou nog eens duidelijk kunnen maken, dat je het niet leuk vind, dat ze met boodschappen geen rekening houdt met jou diabetis. Je zou dan ook kunnen zeggen, dat het wel om je gezondheid gaat. Gezonde en suikervrije producten, zijn voor jou natuurlijk zeer belangrijk. Ik zou als ik jou was, ook tegen haar zeggen, dat je merkt dat ze niets om jou geeft. Misschien heeft ze ool nog moeite met de nieuwe situatie, want ze is niet jullie moeder. Ik zou dit allemaal ook met je vader bespreken. Ik hoop dat na een gesprek, de relatie tussen jullie beter zal zijn. Veel liefs, Anne
0
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Hendrik Jan, Wat vervelend voor je dat je in deze situatie zit. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het erg rot is dat jouw stiefmoeder alleen maar eten met veel suiker koopt terwijl jij diabetes hebt. Je geeft aan dat jouw vader niet zo'n prater is, daardoor is het natuurlijk nog eens extra moeilijk om erover praten. Misschien kun je eens proberen om erover te praten samen met een vertrouwd persoon erbij (en tevens iemand die jouw vader ook goed kent en vertrouwt zou helemaal fantastisch zijn). Misschien reageert jouw vader dan wel heel anders. Je zult dan vast denken: maar dan reageert hij dan anders en vervolgens doet hij weer zoals hij normaal gesproken doet. Ook daar is een oplossing voor. Schrijf op papier wat jouw vader zegt waar de vertrouwde persoon bij is, zodat je jouw vader eraan kunt herinneren zodra hij zich weer normaal gaat gedragen. Veel succes! Groetjes Aron
0

0