Mijn koffer staat al klaar
Anoniem, 14 jaar
Reacties (3)
bijna 10 jaar geleden
Hallo,
Ten eerste, wat een heftig verhaal. Ik vind het heel moedig dat je je hier durft te openen en ons dit toevertrouwt.
Ik vraag me af of je al onder behandeling van een psycholoog bent? Vaak kan dit heel goed helpen. Ten eerste is dit een neutrale persoon, dus geen familie of vriend enzovoorts en ten tweede zou je daar alles kwijt kunnen. Psychologen hebben ook veel ervaring met betrekking tot depressies enzovoorts, waardoor ze heel veel tips kunnen geven.
Ik zou niet zomaar als ik jou was, weglopen van thuis. Dat zorgt meestal voor veel problemen en je moeder en vader maken zich zeker enorm veel zorgen. Als je naar de rechtbank gaat kun je aangeven, dat je liever bij je vader wilt wonen. Daar kun je ook alles zeggen wat je maar denkt over je vader en moeder. Ze luisteren naar jou belangen.
Op youtube vind je trouwens ook filmpjes als je zoekt naar ''kinderverhoor'' of ''kinderrechtbank''. Misschien heb je dan een beter beeld van wat je kunt verwachten.
Ik denk echt dat het heel verstandig zou zijn, als je met een psycholoog gaat praten, waar je al je problemen kwijt kunt. Misschien kun je daarvoor een afspraak maken bij je huisarts. Het is fijn om je hart te luchten, anders kun je hier natuurlijk ook altijd terecht.
Ik hoop je wat te hebben geholpen en ik wens je heel veel liefs.
Groeten, Anne
bijna 10 jaar geleden
Hallo,
Jeetje, wat jammer dat je dit allemaal hebt moeten meemaken. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou moeten zijn...
Nu komt die ruzie met je moeder er ook nog is bij en dat helpt natuurlijk niet. Ik zou inderdaad niet zomaar weglopen, maar het er goed over hebben met je moeder en aangeven dat je de komende dagen misschien liever even bij je vader bent (de ruzie zal vast niet eeuwig duren).
Dit soort dingen, zoals bij wie je wil wonen en hoe vaak je heen en weer wil, kan je allemaal bespreken bij de kinderrechter. Het zal een gesprek worden van ongeveer een kwartier waarin je kan vertellen wat jij nou precies van deze situatie vindt. Het gaat tijdens dit gesprek alleen maar om jouw mening, dus ik zou zo eerlijk mogelijk vertellen wat jij het liefst zou willen. De kinderrechter zal je mening meenemen naar de uiteindelijke uitspraak en zo kan er rekening met jou worden gehouden.
Heel dapper dat je dit deelt! Erover praten is altijd fijn. Leuk dat je zulke goede vrienden hebt, ga vooral veel met je vrienden afspreken voor wat afleiding en plezier!
Veel liefs en groetjes,
Zara
0
bijna 10 jaar geleden
Beste anoniempje, Wat een treurig verhaal om te lezen. Met name omdat het de indruk geeft dat je er helemaal alleen voor staat, terwijl je een vader, moeder en een zus hebt. Het lijkt wel alsof je je letterlijk in tweeën moet snijden in de aanloop naar de dagen die juist zo exclusief zouden moeten zijn en met het hele gezin gevierd worden. Gelukkig heb je luisterende oren gevonden op dit forum. Nu de oren van jouw ouders nog… Mijn advies zou daarom zijn om de tijd in de rechtbank te gebruiken om een wens te doen. Ik mag aannemen dat jouw ouders hierbij aanwezig zullen zijn. Wanneer ik tussen de regels doorlees heb ik het idee dat jouw wens zou zijn om weer een zorgeloze, verjaardag, sinterklaas en kerst te kunnen vieren, of misschien zelfs even momenten te kunnen hebben zoals vroeger misschien toen er nog niet gevochten werd? De wens is aan jou… Succes! Art
0
0