heb ik recht op alimentatie
Anoniem, 16 jaar
Reacties (2)
bijna 11 jaar geleden
Geld is altijd zo’n vervelende en rare kwestie inderdaad. En in dit soort situaties gaat het ook vaak mis heb ik het gevoel. Ik weet niet echt wat ik hierop moet zeggen ook, want zo’n situatie is lastig op te lossen. Toen ik bij mijn moeder ging wonen heeft mijn vader ook nooit alimentatie van haar gekregen. Er zijn wel pogingen geweest om dat te fixen, maar het was vrij onmogelijk. Mijn vader heeft toen ook besloten op het gewoon te laten. Misschien is dat hier ook een goede optie. Verder is het volgens mij zo dat kinderen sowieso geen alimentatie krijgen maar gewoon zakgeld of een bijdrage als ze uit huis gaan. Ik krijg bijv. van beide ouders 120 euro per maand nu dat ik op mezelf woon. Maar de alimentatie naar één van de ouders zou volgens mij wel moeten stoppen als het kind uit huis gaat. Verder is het sowieso onmogelijk voor jou om naar een rechter te stappen omdat je minderjarig bent inderdaad. Één van je ouders zou een rechtszaak kunnen beginnen waarin jij iets te zeggen kan hebben door met de rechter te praten en door een bijzonder curator (soort van kinderadvocaat) aan te vragen. Maar ik denk niet dat dit een goed idee is. Probeer het wellicht met je moeder te bespreken op een manier waarop het niet bedreigend voor haar voelt. En maak duidelijk dat het hier niet gaat om een strijd tussen haar en je vader, maar om haar kinderen. Succes!
bijna 11 jaar geleden
Hallo anoniem, Bedankt voor je berichtje hier op het forum. Ik begrijp dat je daarmee in je maag zit, het is ook allemaal zo ingewikkeld. Wat me opvalt is dat je het hebt over zelf geld krijgen van je vader en moeder. Naar mijn weten is alimentatie bedoeld als bijdrage in de kosten van opvoeding en verzorging van kinderen. Luiers, eten, school(spullen) en dat soort dingen. Het heeft, volgens mij, niets met jullie persoonlijk te maken hoeveel ze krijgen en hoeveel jullie zouden krijgen, want het geld is eigenlijk bedoeld voor je moeder om voor jullie te kunnen zorgen. Om daar meer over te weten komen, kun je het beste contact opnemen met Kinder- en Jongerenrechtswinkel. Zij kunnen je daar volledig mee helpen. De website is http://noord.kjrw.nl Ik hoop dat je nu verder kunt met de situatie! In ieder geval succes. Groetjes, Femke
0

0