Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Vader na ruzie opnieuw samen wonen met vriendin

Julie, 13 jaar

Stiefouders
Mijn vader had een ruzie een paar weken of maanden met zijn vriendin en nu gaan ze misschien weer samen wonen en dat wil ik niet ik wil gewoon met mijn broer en vader wonen. Hebben jullie tips?
OF

Reacties (3)

Maik

9 jaar

2 dagen geleden

Irritant doen hoopen dat ze uitelkaar gaan

0

Amber

29 jaar

1 dag geleden

Hey Julie! đŸĨ°

Wat knap dat je dit durft te delen.

Ik snap heel goed dat je niet bij de nieuwe vriendin van je vader wil wonen. Zeker niet als je hebt gezien dat ze ruzie hadden. Dat is best heftig om mee te maken.

Ben je bang dat ze, als ze gaan samenwonen, wÊÊr ruzie krijgen? En dat ze dan misschien ook weer uit elkaar gaan? Dat zou ik ook eng vinden.

Mag ik je iets vragen: hadden jouw ouders ook ruzie voordat ze gingen scheiden? Bij mij was dat namelijk ook zo. En daardoor ben ik best vaak bang voor ruzie. Ik denk dan snel: "oh nee, nu gaat het mis." Alsof een ruzie altijd betekent dat het uit gaat.

Ik heb geleerd dat ruzie niet per se iets slechts hoeft te zijn. Soms zorgt het er juist voor dat mensen elkaar beter leren kennen en dichter bij elkaar komen. 😉

Als je liever niet wilt dat je vader gaat samenwonen met z'n nieuwe vriendin, kun je hem dat het beste vertellen. Als je dat moeilijk vindt kun je misschien een brief schrijven, dat heb ik ook weleens gedaan! Dat vond ik makkelijker.

Succes lieve Julie! Liefs, Amber

Julie

13 jaar

1 dag geleden

Ik ben en was heel bang maar ik ben bang of hij mij niet begrijpt

1

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter