Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Wat moet ik doen?

Noralie, 10 jaar

Stiefouders
Wat moet ik doen als mijn +mama me pijn doet? bevoordeeld:ze knuffelt me veel te hard en dat doet pijn. ze zegt ook dat ik niet kan zoeken ik ben 10 jaar en ze is 31 en ze kan nog geen handtas vinden die voor haar neus ligt
OF

Reacties (2)

Britt

23 jaar

20 dagen geleden

Lieve jij,

Bedankt voor jouw vraag op het forum en wat fijn dat je ons gevonden hebt! Je schrijft dat je +mama je pijn doet, bijvoorbeeld tijdens het knuffelen. Ik kan mij voorstellen dat dit een lastige situatie voor je is en je graag wilt weten wat je kunt doen. Ik wil je laten weten dat je vraag goed is aangekomen en dat je niet alleen bent.

Onze Buddy’s gaan hun best doen om jou zo snel mogelijk een luisterend oor te bieden en jou te steunen in deze situatie, maar voor nu wil ik jou alvast een aantal websites geven waar je in de tussentijd misschien iets aan hebt:

https://www.kindertelefoon.nl/
https://veiligthuis.nl/

Ik ga er vanuit dat je snel reacties krijgt van onze lieve Buddy’s en andere kinderen en jongeren met gescheiden ouders!

Dikke knuffel en liefs,

Britt van Team Villa Pinedo ❤️

0

Romy

23 jaar

4 dagen geleden

Hey Noralie,

Wat fijn en goed dat je een berichtje hebt geplaatst op het forum! Ik lees dat jouw +mama je pijn doet, en dat je niet weet wat je moet doen. Het is natuurlijk niet fijn als iemand jou pijn doet, dus ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is.

Zelf heb ik ook een +mama gehad, ik heb alleen niet meegemaakt dat zij mij pijn deed. Wel vond ik dingen die zij deed soms lastig of moeilijk. Toen heb ik er veel aan gehad om erover te praten met een andere volwassene in mijn omgeving, die ik vertrouwde en waar ik mij veilig bij voelde. Voor mij was dit mijn eigen moeder, maar dit kan bijvoorbeeld ook een juf, sportcoach, buurvrouw of iemand anders zijn! Mijn tip aan jou is dus om het met iemand te bespreken, iemand waar jij je prettig bij voelt. Dan kun je samen met deze persoon kijken naar wat je daarna kunt doen, zoals het eventueel proberen te bespreken met je +mama zelf?

Hopelijk heb je iets aan mijn tip en berichtje. Mocht je nog meer vragen hebben of verder willen kletsen, plaats gerust weer een berichtje!

Heel veel liefs,

Romy 🩷

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter