Positief
Emma, 23 jaar
Reacties (2)
meer dan 10 jaar geleden
Hi Emma, Wat fijn dat je zo een positief verhaal deelt. Hier zullen andere (stief) ouders en kinderen zeker wat aan hebben. Leuk om te lezen dat je zo een goede band hebt met de dochter van je vriend. En dat jullie een duidelijke structuur hanteren in overleg met haar moeder zodat deze in beide huishoudens hetzelfde zijn. Dit is voor de dochter van je vriend erg fijn en zo weet ze waar ze aan toe is. Ik ben het helemaal met de reden eens waarom bij jou de stiefmoeder rol positief is. Namelijk omdat jij je bewust bent dat je niet op de eerste plaats zal staan bij je vriend. Dit is inderdaad heel belangrijk om je bewust van te zijn. Graag wil ik je meegeven om zo door te blijven gaan en je verhaal te blijven delen zodat andere (stief) ouders hier iets aan hebben. Heel erg bedankt. Groeten Celeste
meer dan 10 jaar geleden
Ha Emma! Hartstikke bedankt voor het delen van jou ervaring als stiefmoeder. Ik hoop dat andere ouders op het forum jouw berichtje lezen en hierdoor geïnspireerd raken om zo een duidelijke structuur te creëeren voor hun kinderen. Ook denk ik dat ouders veel kunnen leren van het feit dat jij weet dat je niet de eerste plaats inneemt bij je partner. Op het moment dat ouders een nieuwe relatie krijgen plaatsen zij elkaar vaak op een eerste plaats (wat begrijpelijk is met verliefdheid), dit heeft vaak toch een nadelig effect op een kind. Door te laten weten dat de dochter altijd bij jullie terecht kan geef je aan dat je achter haar staat en haar steunt. Fijn dat je je verhaal met ons hebt gedeeld! :) Groetjes, Isabel
0

0