Probleem stiefvader
rick, 16 jaar
Reacties (2)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Rick, Wauw, dat is heftig⦠Dit zorgt er waarschijnlijk ook voor dat jij je niet echt veilig kunt voelen daar, en ook niet thuis kan zijn in wat nu ook jouw huis is. Toch? Voor een kind (ook al ben je al 16) is dat echt geen goede situatie. Ik voelde me vroeger ook nooit veilig bij mijn moeder thuis, en het heeft grote gevolgen gehad voor mijn mentale gezondheid. Mijn eerste advies zou zijn om het hier toch goed met je moeder over te hebben. Grote kans is dat ze niet doorheeft hoe erg de situatie is, of dat ze wellicht zich nog niet sterk genoeg voelt in haar relatie met je stiefvader om er iets aan te doen; dan hoopt ze gewoon dat ze niet tussenbeide hoeft te komen. Het is dus belangrijk dat jij haar laat weten hoeveel je hier last van hebt. Uiteindelijk zijn kinderen toch het allerbelangrijkst voor een moeder, dus zou ze wel jouw kant moeten kiezen. Maar het is wel begrijpelijk dat dit lastig voor haar zou zijn, omdat ze natuurlijk niet weer een verpeste relatie wil. Als jullie hier op een open manier over kunnen praten, kan dat misschien helpen. Als dit niets oplevert zou ik het er vervolgens met je vader over hebben, en misschien bespreken of je daar meer kan zijn. Want die situatie is echt niet gezond, en het lijkt mij belangrijk dat jij je veilig kan voelen thuis. Ik hoop dat dit een beetje helpt. Veel sterkte
meer dan 10 jaar geleden
0

0