Verdrietig en boos
Lisa, 10 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Lisa, Wat vreselijk om te lezen dat je het niet kan vinden met je stiefmoeder en dat je je ook nog vervangen voelt door de stiefbroers. Alsof de scheiding niet al genoeg was. Maar helaas herken ik het wel, ik mocht mijn stiefmoeder ook niet echt het gaat nu al beter tussen ons maar gaat nog niet top. Het heeft jaren gekost voor dat wij samen door een deur konden. Sinds mijn vader en zijn vriendin samen kinderen hebben gekregen heb ik ook het gevoel dat ik niet mee tel voor mijn vader. Ik vind mijn half broertjes en zusje heel lief en zou ze niet willen missen. Maar mijn vader is niet meer mijn vader hij speelt liever leuk nieuw gezin met de nieuwe vriendin en kinderen. Dit maakt mij vaak heel verdrietig maar jammer genoeg is het niet anders. Ik woon ook niet bij hem maar bij mijn moeder dus hij ziet ons veel minder waardoor de band vanzelf minder wordt. Mijn tips? Praat met je vader erover hoe jij je erbij voelt en dat je het moeilijk hebt met zijn nieuwe vriendin. Ook helpt het om met vrienden en andere familieleden erover te praten. Of misschien zelf met je stiefbroers misschien zitten zij ook wel met een naar gevoel. Je mag je rusitg verdrietig voelen en huilen daar heb je alle recht toe. heel veel liefs en sterkte ermee je mag hier altijd op reageren liefs ANouk
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Lisa, Wat naar dat je je zo verdrietig voelt. Nadat mijn ouders zijn gaan scheiden kreeg mijn vader een nieuwe vriendin. En ik kon het ook niet goed met haar vinden. Dus ik begrijp heel goed hoe je je voelt. In je berichtje vraag je om tips. Misschien kan het voor jou helpen om jou om je gevoelens en gedachten op te schrijven in een dagboek. Dit heb ik zelf ook gedaan toen mijn ouders waren gescheiden en ik heel verdrietig was. Het hielp mij om mijn gedachten en gevoelens van me af te schrijven waardoor ik me wat rustiger voelde. Wat je ook zou kunnen doen is om een brief naar je papa te schijven over wat je denkt en hoe je je voelt en waarom. Je hoeft deze brief niet meteen te versturen en je kunt deze zo vaak opnieuw schrijven zoals je wilt. Tot je je er goed bij voelt om het met je papa te bespreken. Je papa heeft misschien niet door dat hij zoveel tijd aan zijn nieuwe vriendin besteed en dat jij je zo voelt. Door met hem te bespreken hoe je je voelt kan hij rekening houden met jou. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Mocht je nog tips willen over het schrijven van een brief, dan kun je altijd hier reageren of een berichtje plaatsen op Villa Pinedo. Liefs, Lotte
0
meer dan 10 jaar geleden
Hey Lisa, wat vervelend dat je je zo verdrietig voelt! Ik herken mezelf heel erg in je verhaal, mijn ouders zijn nu bijna vijf jaar gescheiden en toen mijn vader vier jaar geleden een nieuwe vriendin had ging daar ook veel van zijn aandacht naartoe. En toen ze 2 jaar geleden samen een kind kregen was hij ook ineens veel minder aan het werk. Ik voelde me erg verdrietig dat mijn vader meer aandacht had voor zijn vriendin en nieuwe kind, en dat mijn stiefmoeder niet altijd even aardig was tegen mij en mijn broertje. Mijn broertje en ik hebben toen een brief naar mijn vader gestuurd en naar mijn vader en zijn vriendin, zodat ze wisten dat wij ons zo voelden. Misschien dat je ook zoiets kan doen? Je zou het er een keertje met je vader over kunnen hebben, zodat hij weet hoe je je voelt en jullie er samen een oplossing voor kunnen verzinnen. Als je er, net als ik, niet direct een gesprekje met je vader over durft te voeren zou je ook een brief kunnen schrijven :) Het is misschien ook fijn als je je verhaal ergens kwijt kan dan blijf je er niet zo mee zitten en voel je je waarschijnlijk een stuk minder verdrietig. Je zou er misschien met familieleden, vrienden of bijvoorbeeld een juf over kunnen praten? Wat mij altijd helpt is om het van me af te schrijven. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Als je nog wat wil vragen of iets kwijt wilt, dan kan je altijd nog een berichtje plaatsen op de site. Heel veel sterkte en succes! X Liselot
0

0