situatie bij mijn vader thuis
Anoniem, 13 jaar
StiefoudersMijn woonsituatie
Mijn ouders zijn al 7 jaar gescheiden. Ze hadden geen ruzie, maar mijn vader wilde gewoon niet meer. Sinds een paar jaar weet ik dat hij eigenlijk bij een andere vrouw wilde wonen; na de scheiding ging hij meteen samenwonen, hij vertelde veel over haar enzo...ik vond haar eigenlijk best aardig. Wel af en toe een beetje streng, ze verwachtte soms te veel van mij en vooral mijn zusje terwijl we best jong waren. Na een jaar gingen we verhuizen, en toen ik 8 was kreeg ik een halfzusje. Het was wel overduidelijk dat ze veel meer van haar hield maarja. Maar ze behandelde haar steeds meer anders, ze verwachtte niks van haar, alles was prima enzo. En ze werd steeds meer boos op mijn zusje en mij. Tot mijn halfzusje kon praten. Dan klikte ze alles, zei dat we alles verkeerd deden en hadden gedaan terwijl zei het deed. En m'n stiefmoeder en vader geloven dat ook. Mijn stiefmoeder echt dat ze een koningin is en haar dochter de prinses. En ze manipuleert mijn vader. Ze zegt de hele tijd wat wij verkeerd doen, altijd negatief, en dan zorgt ze dat mijn vader boos wordt op ons. Maar wat zij verkeerd vind aan ons doen zij en mijn halfzusje 10x zo erg. Als ik 1 keer boos kijk is dar meteen een probleem, terwijl zij alleen maar boos is en m'n halfzusje de hele tijd nep zit te huilen. Mijn zusje begint bang te worden voor mijn stiefmoeder, en ik word een beetje wanhopig. Want steeds als ik de blik haar ogen zie als ze boos word haat ik haar intens. En ik wil niet dat mijn vader verdrietig Tips?