Vraag aan je kind wat hij wil
Pauline, 22 jaar
Reacties (2)
bijna 11 jaar geleden
Hoi Pauline, Bedankt voor het delen van je verhaal en het advies. Ik denk dat jou verhaal voor veel kinderen van gescheiden ouders herkenbaar zal zijn en dat heel veel ouders hier iets aan zullen hebben! Ik hoop voor jou en je broertje dat jullie snel een goede weg zullen vinden met je ouders om jullie allemaal zo prettig mogelijk te kunnen voelen binnen deze situatie. Liefs, Nadia
bijna 11 jaar geleden
Beste Pauline, Dankjewel voor je eerlijke en volledig duidelijke verhaal. Je omschrijft alles heel beeldend waardoor ik meteen begrijp hoe de situatie in elkaar steekt en wat je bedoelt. Het is ook herkenbaar. Ouders zijn, als het goed is, ontzettend zorgzaam en willen bijna altijd het beste voor hun kind/kinderen. Juist daarom vullen ze soms al in wat 'het beste' is voor het kind terwijl het kind misschien iets anders wenst. En al zou je 't als kind eens zijn met een bepaalde keuze; je kunt prima voor jezelf praten! Het is dan ook fantastisch dat instanties en professionals steeds meer zoeken naar mogelijkheden om de mening van het kind aan te kunnen horen. Bijvoorbeeld via het gesprek met de kinderrechter of een geschreven brief. Hierdoor weegt het recht van het kind ook voor een groot deel mee in afspraken die gemaakt worden. Hopelijk lezen veel ouders jouw boodschap en begrijpen ze wat je bedoelt. Ik heb daar in ieder geval alle vertrouwen in. Ouders moeten de verantwoordelijkheid nemen voor hun kinderen, altijd, maar ook niet vergeten dat je als kind - hoe jong je ook mag zijn - al heel goed bepaalde dingen kunt aanvoelen en inzien. Dit bewijst nog maar eens dat COMMUNICATIE onmisbaar is. Het is zo belangrijk om samen te blijven praten. Over elkaars ervaringen, emoties en mening, zodat we elkaar kunnen helpen en het leed van de scheiding verzacht kan worden. Nogmaals bedankt voor je verhaal, voor je mooie en duidelijke boodschap. Pauline, ik wens je het aller beste;-) Yannick La Gordt Dillié
0

0