Ik wil echt niet meer
Morgan, 14 jaar
Reacties (4)
bijna 10 jaar geleden
Beste Morgan, Wat ontzettend rot om te lezen dat je niet meer naar je vader wilt, omdat hij agressief is. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt als niemand naar je wilt luisteren. Daarom is het ook heel goed dat je een berichtje stuurt naar ons! Ik vind het heel knap van je dat je het al hebt gezegd tegen de politie, rechter en jeugdzorg. Dat zijn namelijk de mensen die moeten bekijken of het voor jou fijn is bij je vader. Helaas denken zij er anders over dan jij. Wat je nog zou kunnen doen is nogmaals een gesprek hebben met jeugdzorg. Vertel ze waarom je niet meer wilt gaan en wat je wel graag zou willen. Laat ze ook uitleggen waarom zij vinden waarom je hem een kans moet geven en hoe je dat zou moeten doen. Hopelijk komen jullie dan samen tot een oplossing, zoals bijvoorbeeld alleen maar je vader zien als er iemand anders bij is. Sterkte! Lynn
bijna 10 jaar geleden
Lieve Morgan, Bedankt dat je jouw verhaal met ons wilt delen! Ik kan me goed begrijpen dat je niet naar je vader wilt als hij agressief tegen jou en je zus is. Zoals Lynn ook al aan gaf kun je het beste nog een keer in gesprek gaan met jeugdzorg. Hoe vaker een organisatie als jeugdzorg hoort dat er iets mis is, hoe sneller zij actie ondernemen. Ik kan begrijpen dat het voor jou niet fijn is om weer zo'n gesprek te moeten voeren, maar uiteindelijk zal het je wel helpen! Ik vind het heel erg mooi dat je zegt dat je autistisch bent, maar niet dom. Je doet kader en haalt goede cijfer! Je bent zeker niet dom en naar mijn idee kun je juist heel goed vertellen wat je wel en niet wilt! Ik hoop dat jeugdzorg uiteindelijk iets voor jou en je zus kan doen en dat je wat aan ons advies hebt. Heel erg veel sterkte met deze situatie en ga zo door op school! Liefs, Minouk
0
meer dan 9 jaar geleden
Mij lijkt dat erg akelig. Zelf heb ik dat ook een tijdje gehad, niet zo erg maar me vader werd snel boos. Ik was toen ongeveer 6 jaar. Toen heb ik hem denk ik ongeveer 4 jaar lang niet gezien. Nu zie ik hem wel, soms. Ik zou aan je zus vragen of zei het voor jou wil zeggen. Ik weet niet misschien heb je hier wat aan.
0
meer dan 9 jaar geleden
beste Morgan, Het is heel vervelend wat jullie is overkomen, zijn toch wel dingen die je niemand wenst. Het is ook heel goed dat je contact hebt gehad met de politie, echter is het wel zo dat de politie het liever oplost met weinig middelen zodat alles bedaard gebeurd. Wat je wel zou kunnen doen is (als jij en je zus er ECHT achter staan) is je vader aanklagen vanwege 'mishandeling met voorbedachte raden' art. 301 Sr (Sr = Strafrecht). Dit kan omdat hoogste straf het toelaat dat dit na enige jaren nog een zaak kan opleveren. Na dit gezegd te hebben, bedenk samen met je zus heel goed of jullie dat willen, want het kan er ook door uit de hand lopen en dat het erger wordt. Dit kan je eventueel ook overleggen met de jeugdzorg en zij kunnen jullie zelfs helpen tijdens het proces en vertellen wat verstandig is. Blijf goed doorgaan met je goede cijfers ;) hoor dat graag. Maak je niet druk om je autistische stempel (ik heb die ook namelijk) maar het gaat erom hoe je bent en wat je doet ;). Blijf positief en ga zo door, Groetjes Jonathan
0

0