Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Wel zien

fleur, 12 jaar

Rechten
mijn ouders zijn net 5 maanden uit elkaar en ik heb het er nog steeds moeilijk mee maar ik wil graag tips over iets. ik vind het niet fijn om bij mijn vader te slapen maar wel om hem te zien maar iedereen zegt dat het verstandig is om door te zetten en bij hem te slapen maar dat wil ik niet. wat moet ik doen?
OF

Reacties (4)

Anouk

meer dan 10 jaar geleden

Hallo Fleur, Wat goed dat je hier om advies durft te vragen. Heel vervelend dat je ouders zijn gescheiden en ook nog maar zo kort geleden. Mijn ouders zijn al sinds min 7de gescheiden en dit ging niet lekker zal ik eerlijk zeggen. Maar ook ik wilde in het begin niet bij mijn vader blijven slapen. Als was namelijk zo nieuw en anders. Alles was vreselijk nieuw en daardoor best wel eng. Ik wilde wel graag mijn vader zien en daar langs maar slapen vond ik nogal eng. Dit omdat alles zo nieuw was: een ander huis, nieuwe kamer met maar een paar spullen en allemaal vreemde spullen. Ook het gemis van mijn moeder maakte het niet makkelijker. Ik miste ook mijn veilige omgeving die helemaal verandert was door de scheiding. Zou het daarom misschien helpen om dit bespreekbaar te maken met je ouders? en voor je zelf helpt het misschien om voor het gesprek of gewoon echt alleen voor je zelf een lijstje te maken met waarom je niet bij je vader wilt slapen? Is je nieuwe kamer nog niet echt een kamer? mis je je eigen spullen? Het kan namelijk zo veel reden hebben waarom jij het niet fijn vind om daar te slapen. Soms helpt het om het voor jezelf even op te schrijven. ook kun je het dan beter aan andere uitleggen. Eerlijk is eerlijk het went uit eindelijk maar het is natuurlijk niet leuk als jij tegen je zin bij je vader moet slapen want dan ga je het snel al niet meer leuk vinden om naar je vader te gaan. Daarom zou ik het eens aangeven. Als het bijvoorbeeld ligt aan dat je nieuwe kamer te vreemd is kun je die samen met je vader wel leuk maken, en ga je het misschien al een stuk minder erg vinden. Dus zet even duidelijk voor je zelf op papier waarom vind ik het fijn om bij papa te slapen? en probeer als je het durft met je vader hier over te praten. Of met andere die je misschien willen/kunnen helpen. heel heel heel veel succes en sterkte ermee!! je mag hier altijd een berichtje achterlaten, wij beiden altijd een luisterend oor. liefs Anouk

0

Aron

meer dan 10 jaar geleden

Hallo Fleur, Wat vervelend dat jouw ouders zijn gaan scheiden, zoiets is natuurlijk nooit leuk. Als jij het zelf niet prettig vindt om bij jouw vader te slapen, dan is dat jouw eigen keuze. De mensen in jouw omgeving kunnen daar natuurlijk iets over zeggen, dat mag natuurlijk ook, maar jij bepaalt zelf of jij bij jouw vader in huis wilt slapen of niet. Laat je vooral niet dwingen door andere mensen om dit te doen, doe vooral waar jij jezelf prettig bij voelt. Als jij denkt dat het nog even tijd nodig heeft voordat je bij jouw vader wilt gaan slapen, dan moet je die tijd gewoon nemen! Wellicht kan het eens goed zijn om erover met jouw vader te praten. Misschien geeft het hem ook iets meer duidelijkheid. Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven waarom je liever niet bij hem wilt slapen. Jullie kunnen dan samen kijken hoe jullie dit mogelijk kunnen veranderen. Heel veel succes en ik wens je veel positiviteit toe! Groetjes, Aron

0

Anne

meer dan 10 jaar geleden

Hallo Fleur, Wat vervelend voor jou! Ik vind dat je niet teveel naar anderen moet luisteren. Vind jij het niet fijn om je vader te slapen, dan moet je dat niet doen. Jij moet ook eens even wennen aan de nieuwe situatie en je hebt wellicht ook meer tijd nodig. Misschien wil je na een tijdje wel vanzelf bij je vader slapen. Laat je niet beรฏnvloeden door de omgeving. En geef vooral aan dat je nog niet zover bent. Groeten, Anne

0

ticho

meer dan 10 jaar geleden

goedddd

0

๐Ÿ“ Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter