Sterke band met mijn vader
Charlotte, 16 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Charlotte, In principe mag je dit zelf bepalen maar het is natuurlijk het handigst wanneer zowel je vader als je moeder het hier mee eens zijn. Misschien kan je eens op een rustig moment met je moeder gaan zitten en haar uitleggen dat je af en toe de behoefte hebt om af te koelen. Dat je het absoluut niet persoonlijk bedoeld maar af en toe wat vaker naar je vader wil. Als je dit eng lijkt of onprettig kan je er ook voor kiezen om een brief te schrijven en je moeder deze te laten lezen. Verder zou ik wel ook proberen eerlijk naar jezelf te kijken en er proberen achter te komen waarom je je moeder af en toe niet uit kan staan. Is dit echt omdat je moeder zo vervelend of lastig doet of is het meer dat je gewoon even boos wil zijn? Want je geeft aan dat je eigenlijk helemaal niet zo'n sterke band hebt met je vader en die word echt niet beter als jij vaker komt maar alleen zodat je dan je moeder even niet onder ogen hoeft te komen. Veel succes, Meike
meer dan 10 jaar geleden
Hi Charlotte, Wat goed dat je op dit forum op zoek bent naar wat je het beste kunt doen. Dit mag jij zeker zelf beslissen. Ik snap dat je soms wat tijd nodig hebt om af te koelen en om tijd door te brengen met je vader. Op deze manier kan je de band met jouw vader ook versterken. Je zegt ook dat je meer tijd met hem wilt doorbrengen dus dat is een goede motivatie om vaker naar hem toe te gaan. Ik vind het idee van Meike erg goed, het idee om eerst even rustig te praten met je moeder en alles uit te leggen. Misschien kan je haar dan uitleggen waarom je haar soms niet kan uitstaan en wellicht kan ze hier dan ook iets aan doen. Als je haar dan verteld dat je wat vaker naar je vader wilt om tijd met hem door te brengen en een beetje af te koelen zal ze jou wellicht begrijpen en niet gekwetst of boos worden. Probeer dit rustig te vertellen en niet naar jouw moeder te wijzen, vertel haar dat jij het vervelend vindt dat je haar soms niet kunt uitstaan en dat jij er daarom iets aan wilt gaan doen. Zo zal jouw moeder zich niet aangevallen voelen. Na dit gesprek kun je dan contact op nemen met je vader en vragen of hij het goed vindt dat jij wat vaker naar hem toe gaat, vertel dan ook beide redenen en waarschijnlijk zal jouw vader dit erg leuk vinden. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips en ik wens je veel succes! Mocht je nog verdere vragen hebben, vraag dit dan vooral. Liefs, Celeste
0
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Charlotte, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat vervelend dat de band tussen jouw moeder en jou de laatste tijd iets minder goed is. Ik zou, als ik jou was, gewoon eens aangeven bij jouw moeder dat je jouw vader wel eens iets meer zou willen zien. Ik zou het ook bij jouw vader zelf aangeven. Als jij dit graag wilt, dan kunnen ze jou daar niet in tegenhouden. Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je jouw vader wel iets meer wilt zien en daar is ook niets verkeerd aan. Groetjes, Aron
0

0