Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Privacy respecteren

Raff, 9 jaar

Rechten(Geen) contact
Hoi! Ik zit momenteel met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Mijn ouders zijn voor mijn geboorte al gescheiden. Onze moeder neemt de hoofdrol in het houden aan de regels van de rechter. Van haar mogen ik en mijn 2 zussen vanaf 14 jaar extra naar onze vader. We zien hem 4 van de 14 dagen, onze moeder 10 van de 14 dagen. Dat vind ik niet fijn. Ik vraag al jaren of het aangepast kan worden, maar ze blokkeert alles. Mijn vader vind het oké om te wisselen. Laatst heb ik een brief voor de kinderrechter gemaakt en die vond ze een tijdje later. Ze dreigde die brief te gaan lezen als ik haar niet zelf vertelde wat er in de brief stond. Ik had het idee dat als ze dat zou doen dat ze dan mijn privacy niet respecteert, maar is dat ook zou of is het overdreven. Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Ik wil ook niet dat er ruzie ontstaat...
OF

Reacties (1)

Myra

27 jaar

ongeveer 1 uur geleden

Hoi Raff,

Wat ontzettend knap dat je een brief hebt gemaakt voor de kinderrechter! Dat kan best lastig zijn. Wat een vervelend gevoel dat je moeder je onder druk zette om te vertellen wat er in de brief stond. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik had een brief gestuurd naar de kinderrechter en mijn vader kreeg dit tijdens de rechtszaak te horen. In de brief stond hoe ik het graag zou zien en wat ik nodig had. Mijn vader was heel erg boos en vond dat ik achter zijn rug om was gegaan. Ik heb geleerd dat je het recht hebt om aan de kinderrechter te schrijven, ondanks wat je ouders daarvan vinden of het misschien niet eens zijn met wat er in staat.

Ik hoop dat je er uit komt. Misschien kan je vader nog wat betekenen en het gesprek met je moeder over de 10/14 en 4/14 dagen aangaan.

Liefs,

Myra

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter