Band stiefvader
, jaar
Reacties (4)
bijna 7 jaar geleden
ik zou weer een gesprek voeren en ik zou als ik jou was gewoon normaal doen het leuk hebben met hem en als het nog een keer gebeurt dan sorry maar je stiefvader heeft dan iets in zijn hersenen dan moet hij maar naar de dokter
bijna 7 jaar geleden
Lieve anoniem, Wat goed dat je het forum hebt gevonden voor je vraag! En wat een nare situatie is dit met je stiefvader. Zo zijn de weekenden helemaal niet zo leuk als ze zouden kunnen zijn. Bij mij is het juist mijn stiefmoeder die mij er liever niet bij lijkt te hebben. En dat is vaak best wel lastig want je wilt gewoon graag bij je moeder zijn lijkt mij en als je stiefvader dan zo doet maakt dat het niet makkelijker. Ik wil eerst even zeggen dat ik het echt super knap vind dat jij je best doet om normale gesprekken te voeren. Je zou hem ook terug kunnen negeren maar je blijft je best doen en dat is echt lastig maar je doet het gewoon! Jij laat jezelf in ieder geval van je beste kant zien! Je schrijft dat je al eerder een goed gesprek hebt gehad wat jou leek te helpen. Hoe heb je dat destijds aangepakt? Soms hebben mensen weer even een herinnering nodig of snappen ze niet goed hoe jij je voelt en dan is het uitspreken heel erg goed om te doen! Het is ook lastig om zoiets met je moeder te bespreken. Ik kan mij voorstellen dat zij geen ruzie wil maar het lijkt mij dat ze ook niet zou willen dat jij je niet op je gemak voelt. Bovendien hoeft het misschien ook geen ruzie te worden, je wilt tenslotte graag kijken naar een oplossing en van het gevoel genegeerd te worden af komen. Misschien kun je het brengen als:'' Ik zou het fijn vinden om meer samen te doen zoals een spelletje spelen na het eten.'' Op die manier kunnen ze zich eigenlijk niet aangevallen voelen maar krijg je misschien wel een meer betrokken gevoel? Zelf heb ik dit soort gesprekken liever face to face dan via een appje. Appjes vallen vaak verkeerd en dat wil je juist voorkomen. Ook vraag ik vaak hulp aan mijn moeder (omdat ik dus moeite heb met mijn vader en stiefmoeder) en met haar makkelijker kan praten. Misschien kan jouw vader goed met jou mee denken. Of natuurlijk een opa, oma, tante, docent of vriend van je ouders. Bij Villa Pinedo kan je ook een Buddy aanvragen. Dat is iemand zoals jij en ik met gescheiden ouders die met jou mee kan denken. Dat kan je hier doen https://www.villapinedo.nl/ik-wil-een-buddy/ Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes! Liefs, Sabine
0
bijna 7 jaar geleden
Lieve anoniem, Allereerst wat dapper dat jij je vraag durft te stellen op dit forum! Dit is al een goede stap met praten over hoe jij je voelt over de situatie thuis. Wat vervelend hoe de situatie nu is met je stiefvader. Ik heb zelf ook een tijd een gespannen situatie gehad met mijn stiefvader en dat voelde niet fijn. Voor mij was het destijds ook enorm lastig om er met mijn moeder over te praten of รผberhaupt met iemand, daarom vind ik het heel dapper dat jij je vraag hier al stelt! Dit laat ook zien dat je graag verbetering wilt zien in de huidige situatie. Ik had dus ook een langere periode dat het tussen mij en mijn stiefvader niet lekker liep. Uiteindelijk is dat alles behalve wat ik wilde en keek ik uit naar een gezellige sfeer thuis. Daarom besloot ik toch om eerst een gesprek aan te gaan met mijn moeder alleen, zij kent mij ten slotte het beste en wilt ook totaal geen ruzie of een gespannen sfeer. Na een gesprek met mijn moeder hadden wij besloten om bij een gezinscoach een gesprek aan te gaan met mijn stiefvader, mijn moeder, de coach en ik. Hier zijn wij twee keer geweest en heb ik mijn hele verhaal kunnen doen. De coach is onafhankelijk en kan er voor zorgen dat jij je gevoelens goed kan uitleggen, zonder dat er een ruzie ontstaat. Ik vond dit persoonlijk heel fijn, omdat ik dan niet het idee had dat ik tegenover mijn moeder en stiefvader stond. Misschien is op die manier een gesprek voeren een veiliger idee voor jou? Je kan het wellicht voorleggen. Zo te horen wil je in ieder geval van de gespannen weekenden af en dan denk ik dat een luchtig gesprek hier goed bij kan helpen. Het kan ook goed helpen om bijvoorbeeld zijn kant van het verhaal te horen, door hem bijvoorbeeld de vraag te stellen waarom hij jou negeert. Als je er zelf over praat neemt het misschien vanuit jouw kant al iets meer spanning weg, hoe lastig het ook lijkt. Als je liever eerst met iemand erover wilt praten die ook een soortgelijke situatie heeft รฉn ook te maken heeft met gescheiden ouders, kun je ook een buddy zoeken via Villa Pinedo. Hierbij kan je ook gewoon anoniem blijven en misschien nog wat vragen stellen of advies/tips vragen. https://www.villapinedo.nl/zoek-een-buddy/ Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en dat je weer in een gezellige sfeer terecht kan komen thuis, want dat verdien je! Liefs, Bibi
0
meer dan 6 jaar geleden
lieve anoniem, het is moeilijk om niet geaccepteerd te worden door de partner van je moeder. het blijft moeilijk maar als hij zich niet wilt openstellen voor normaal gedrag tegenover jou kan je er niet veel aan doen, dit antwoord is niet echt een advies maar ik zit er zelf ook in en ik heb het achter me gelaten, ik zeg soms hoi of doei maar dat is dan ook en ik heb daar nu vrede mee. na 9 jaar dat mijn stiefpa in mijn leven is vind ik het niet meer nodig om nu nog met hem om te gaan, mijn advies is kijk het voor nu nog is aan en als het niet verandert is het jammer. met viendelijke groet anna. 15 jaar
0

0