Mijn broertje
, jaar
Reacties (3)
bijna 4 jaar geleden
Ga met je broertje naar een hulp leerkracht op school die je kunnen helpen in deze situatie. Of vraag of hij een juf als begeleiding mag hebben zodat hij daar zijn verdriet bij kan uithuilen of vertellen als jij op kamers bent,
bijna 4 jaar geleden
Lieve Anoniem, Ik wil eerst even zeggen dat je helemaal niet te oud bent voor Villa Pinedo! Ieder kind van gescheiden ouders is welkom hier, of je nou 10 of 20 bent maakt niet uit! Het is juist fijn dat je deze plek hebt gevonden om je verhaal te kunnen delen. Ik herken wel veel dingen in je verhaal. Mijn vorige stiefvader werd altijd snel boos als ik of mijn zusje iets fout deden maar wanneer zijn zoon hetzelfde deed was er niks aan de hand. Dat voelde echt mega oneerlijk altijd. Het is echt al heel goed van je dat je hebt geprobeerd er over te praten met je moeder. Het is inderdaad lastig dat jij je broertje elke troost, want dat is voor jou ook niet altijd leuk kan ik me voorstellen. Ik heb zelf samen met mijn zusje een keer een moment gekozen waarin we alleen waren met mijn moeder en haar toen verteld hoe wij ons voelden. Ik heb duidelijk aangegeven dat dat is hoe ik het ervaar. Dat het misschien anders is dan hoe zij het ervaart kan, maar het rotgevoel bij mij en mijn zusje was er wel. Het moeilijkste was om rustig te blijven maar juist door de rust verliep het gesprek toen goed. Misschien zou je het nog een keer samen kunnen proberen? Duidelijk aangeven dat jullie gevoel er zo is en dat jullie er misschien samen aan kunnen werken om anders met elkaar om te gaan dan nu. Je kunt altijd terecht op dit forum maar als je het fijner vind om 1 op 1 met iemand te chatten kun je je ook aanmelden voor een buddy bij Villa Pinedo! Je kunt je buddy altijd een berichtje sturen als er iets is of als je ergens mee zit. Groetjes, Demi
0
bijna 4 jaar geleden
Hi, Je bent zeker niet te oud ik ben namelijk zelfde leeftijd ik was ook altijd degene die voor iedereen moest zorgen in deze situatie, alleen heb ik niet het gene wat jouw broertje heeft ik zou het hier echt nog eens met je vader over hebben en het voornamelijk ook aankaarten dat jij het gevoel hebt dat je hem in de steek laat zo kan je vader ook een toegevoegde waarde leveren door je met je moeder over te praten of eventueel met je broertje of iets te regelen ik merk namelijk dat jouw vader iets meer meegaand is als jij verteld dat jij bang bent dat je hem in de steek laat, dan is dat jouw issue, dan kan hij meer met een probleem dan als jij zegt dit gebeurt er bij mijn moeder in dit vind ik vervelend
0

0