Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Bij vader wonen

, jaar

Ik woon zes jaar lang bij mijn moeder en wil bij mijn vader gaan wonen maar daar gaat het niet Maar wil het heel graag heeft iemand tips
OF

Reacties (2)

Thalia

bijna 6 jaar geleden

Hoi Djani,   Wat goed dat jij ons forum hebt gevonden om jouw vraag te stellen. Hopelijk heb je wat aan mijn berichtje want ik herken jouw vraag heel erg. Sinds de scheiding woon ik bij mijn moeder (ik vind het heel fijn daar dus ik wil daar niet weg) maar ik wilde eigenlijk vaker bij mijn vader langs. Dit deed ik alleen niet zo vaak omdat het daar altijd heel moeizaam ging. Ik heb toen nagedacht waarom het altijd zo moeizaam ging. Daarna ben ik met mijn vader gaan praten en hebben we samen oplossingen gevonden waardoor alles nu veel soepeler gaat. Misschien werkt dat ook bij jou!   Je schrijft dat je nu zes jaar bij je moeder woont en eigenlijk bij je vader wil wonen. En als ik het goed begrijp mag of kan je nu niet bij je vader wonen omdat het daar niet gaat. Kun je vertellen wat je daarmee bedoelt? Wat is de reden dat je niet bij je vader mag of kan wonen? Als je dit zelf niet weet is het misschien een idee om dit aan je moeder, vader of andere familieleden te vragen. Want als je dat eenmaal weet, kunnen jullie misschien samen een gerichte oplossing vinden waardoor je wel bij je vader mag en kan wonen. Je kan het ook toelichten in een reactie onder dit bericht, dan kunnen wij met je meedenken :)   Als dat niet lukt, kun je je misschien afvragen waarom je niet meer bij je moeder wil wonen en waarom je graag bij je vader wil wonen. Misschien zijn er wel dingen die jullie kunnen doen zodat je wel weer bij je moeder wil wonen of dingen die ervoor zorgen dat het bij moeder net zo leuk is als bij je vader.     Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen. Als je nog vragen hebt, kan je altijd weer terecht op het forum.   Liefs,  Thalia

0

Sanne

bijna 6 jaar geleden

Hoi Djani, Wat goed dat je het forum hebt gevonden om je vraag op te stellen. Wat vervelend dat je graag bij je vader wil gaan wonen, maar dat dat niet gaat. Weet je waarom dat niet gaat? Wonen je ouders misschien te ver uit elkaar bijvoorbeeld? Wat voor mij altijd helpt als ik iets kwijt wil, is dat ik het opschrijf. Zo zou je voor jezelf een brief kunnen maken om je gedachten op orde te krijgen, maar zou je ook een brief kunnen maken naar je ouders toe. Hierin zou je kunnen vertellen waarom je graag bij je vader zou willen wonen, wanneer je het misschien moeilijk vindt om dit te vertellen. Misschien zouden jouw ouders rekening kunnen houden met de situatie, wanneer je ze laat weten dat je eigenlijk liever bij je vader wilt wonen. Heb je iemand met wie je over dit soort situaties kan praten? Toen mijn ouders gingen scheiden, had ik het eigenlijk heel erg fijn gevonden als ik zou kunnen praten met iemand die buiten de scheiding van mijn ouders stond. Via Villa Pinedo kun je gelukkig een buddy aanvragen. Een buddy is iemand die ook gescheiden ouders heeft en je advies kan geven over situaties met gescheiden ouders. Meer informatie daarover vind je hier: https://www.villapinedo.nl/informatie-over-buddy/. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen. Wat ik je nog mee wil geven, is dat je zeker niet de enige bent in deze situatie! Voor mij is dat altijd iets wat troost bied :). Ik hoop dat de situatie snel beter wordt voor je. Liefs, Sanne

0

šŸ“ Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter