Wonen in twee huizen
, jaar
Reacties (5)
meer dan 5 jaar geleden
Hoi Beau! Wat leuk dat je hier je ervaring op het forum deelt! Ik denk dat ik net als jij zo'n 10 jaar op en neer ga tussen twee huizen. Wat fijn dat jij hier de voordelen van inziet en dat dit zo goed gaat! Hoe zat de verdeling tussen jouw ouders? Was het bijvoorbeeld om de week, ieder weekend of om het weekend? Bij mij gold het laatste waardoor ik 'wonen' bij mijn vader een groot woord vind. Ik zag het eerder als logeren, want ik zag hem 6 dagen in de maand. Mijn vader is in het ouderlijk huis blijven wonen en dat vond ik wel heel prettig. Daar had ik heel mijn jeugd gewoond en dat gaf me wel een soort thuis zijn gevoel. Mijn vader kreeg heel snel een vriendin die ook elk weekend kwam met haar twee kinderen. Haar jongste is drie jaar jonger dan dat ik ben en heeft autisme. Dit vond ik wel eens lastig omdat structuur ineens heel belangrijk was. Ook was avondeten met hem jarenlang een strijd waardoor het avondeten niet altijd gezellig of rustig verliep. Inmiddels zijn zij mijn stiefbroer en stiefzus geworden en kan ik het goed met ze vinden, net als met mijn stiefmoeder. Wat vind jij van de vriendin van je vader (stiefmoeder)? Mijn moeder heeft in die 10 jaar veel gedatet en woont nu pas een jaar samen met een lieve man. Bij haar was wonen altijd heel rustig en gezellig, net als bij jou zoals ik het lees. Heeft jouw moeder ook een nieuwe relatie? Veel liefs, Joëlle
meer dan 5 jaar geleden
meer dan 5 jaar geleden
he Beau, Ik woonde eerst 4 jaar ongeveer in 2 huizen, zoals de meeste kinderen met gescheiden ouders doen. Maar omdat de woonsituatie bij mijn vader gewoon heel slecht was heb ik besloten bij mijn moeder te wonen. Voor mij geeft het persoonlijk veel rust om op 1 plek te wonen, maar dat komt ook deels doordat ik geen goede band heb met mijn vader. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel fijn is om op 2 plekken te wonen, als je met beide ouders een goede band hebt.
meer dan 5 jaar geleden
Hi Julian! Bedankt voor het reageren! Ik heb veel respect voor je dat je zelf de keuze hebt gemaakt om bij je moeder te gaan wonen. Dat lijkt me een lastige knoop om door te hakken, en dat je voor jezelf hebt gekozen vind ik echt heel goed van je! Ga je soms nog wel eens een dagje naar je vader, of woon je gewoon fulltime bij je moeder? Liefs, Beau
1
meer dan 5 jaar geleden
Nee, ik zie mijn vader in keer in 2 maanden om mijn zusje te zien enzo. Ik heb vaak flashbacks naar dingen die hij bij me heeft gedaan dus daarom heb ik soms moeite om bij hem langs te gaan.
0

1