Alimentatie
, jaar
Reacties (1)
meer dan 6 jaar geleden
Hi lieve Anna, Wat goed dat je ons Forum hebt gevonden om jouw vraag te stellen, top! Je vertelt over een best wel complexe situatie, waarin jouw vader de alimentatie niet meer betaald sinds je samen woont. Je hebt flinke schulden nu zeg je, dan snap ik super goed dat je het geld, waar je recht op hebt, ook graag wil! Super heftig om te horen dat je van uitbetaling tot uitbetaling leeft. Ik heb misschien wel goed nieuws voor je.... Toen ik bij mijn moeder ging wonen kwam ik er achter dat ik zelf de alimentatie kon en hoorde te krijgen (ook na mijn 18e). Ik heb dat toen aan mijn vader gevraagd maar hij gaf het niet. Ik kreeg toen het advies om het LBIO in te schakelen, zij zijn hier dus speciaal voor en zij zorgen ervoor dat jij je geld, met terugwerkende kracht, krijgt. Ik snap dat dit best heftig is/kan zijn. Ik vond dat zelf ook wel, maar ik werkte net zoals jij kei hard voor mijn geld dus ik vond dat ik ook moest krijgen waar ik recht op had en ik had het netjes gevraagd voor ik hen inschakelde. Uiteindelijk is het gelukkig ook niet iets geweest wat tussen mij en mijn vader heeft in gestaan. We hebben inmiddels weer fijn en goed contact. Ik denk en ik weet bijna zeker dat er meerdere jongeren zijn bij ons die jouw situatie herkennen. Lijkt het je fijn om hier vaker met een van ons over te praten? We hebben daar namelijk een speciale chat-app voor. Kijk maar eens op onze website: https://www.villapinedo.nl/informatie-over-buddy/ Ik hoop dat je iets hebt aan mijn advies. Het kan sowieso fijn zijn om dit samen met iemand uit jouw omgeving uit te zoeken. Heb je iemand waar je je prettig bij voelt, die je hierbij kan/wil helpen? Veel liefs en een dikke knuffel, Nine

0