Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Wil niet meer

Fleur, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Ik woon week om week bij mijn vader en moeder. Maar ik wil niet meer bij mijn moeder wonen. Weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij advies geven??
OF

Reacties (2)

Lynn

meer dan 10 jaar geleden

Hoi Fleur, Wat goed van je dat je een berichtje hebt geplaatst op ons forum als je even niet meer weet wat je moet doen. Ik kan me wel voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet doen. Het is ook best lastig om de afspraken te veranderen. Maar het is niet onmogelijk! Ik denk dat het jou heel erg kan helpen om hierover met iemand te praten. Natuurlijk kun je dit het beste doen met je vader en moeder, maar ik snap dat dat best spannend is. Misschien dat het voor jou fijn is om er eerst met iemand anders over te praten, die je verder kan helpen. Een vriendinnetje, familielid of buurman/buurvrouw bijvoorbeeld. Samen kan je het dan tegen je ouders vertellen. Als je het liever gelijk wilt vertellen tegen je ouders, kan het ook helpen als je een brief schrijft naar ze. Hierin kan je dan schrijven dat je liever altijd bij je vader wilt gaan wonen en hoe dat komt. Ik hoop dat je door dit berichtje iets beter weet wat je kunt doen. Heel veel succes! Liefs, Lynn.

0

Rosa

meer dan 10 jaar geleden

Hallo Fleur, Heel slim om een bericht te plaatsen op ons forum als je het gevoel hebt niet meer te weten wat te doen. Goed hoor! Ik vind het goed van jou dat je aangeeft dat je niet meer bij je moeder wil wonen. Je bent oud genoeg om hier zelf over te kunnen beslissen en hier ook voor uit te komen. In mijn omgeving hoor ik ook vaker dat wanneer een jongere zo'n beslissing heeft genomen, dat het dan vervolgens veel beter met de band tussen dochter en moeder gaat. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit te bespreken met je ouders. Misschien kan je voor jezelf op een rijtje zetten wat je er voor nodig hebt om het te zeggen tegen je ouders. Bijvoorbeeld met iemand samen het vertellen of een goede voorbereiding van het gesprek. Je kunt alvast bedenken op welke manier je het wil gaan vertellen wat je gaat zeggen. Enzovoort. Je kunt zelfs aan hele praktische dingen denken. Je kan altijd aan iemand vragen om je te helpen. Ik wens je heel veel succes met dit gesprek. Ik hoop dat je iets aan de tip hebt. Veel geluk en liefs, Rosa

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter