Sommige momenten kan het ok zijn
L..., 15 jaar
Reacties (2)
meer dan 10 jaar geleden
Hallo L, Wat vervelend dat je je zo verscheurd voelt. Ik snap dat het niet prettig is dat anderen je op andere gedachten willen brengen. Het is fijn om te lezen dat je in gesprek bent met een psycholoog. Het kan heel goed zijn om er met iemand over te praten, je hart te luchten. Als je het idee hebt dat ook hij/zij je op andere gedachten wil brengen, kun je dit ook bespreekbaar maken. Geef aan dat je het gevoel hebt dat mensen je gedachten willen veranderen. Ik weet niet wat de reden is dat je het niet zo goed kunt vinden met je stieffamilie. Maar ik denk dat als je dit bespreekbaar kunt maken met bijvoorbeeld je moeder, dat jullie samen kunnen nadenken over hoe jullie het wel aangenaam voor jou kunnen maken als je bij je moeder woont. Misschien vind je het ook fijn om hier ook met vriendinnen over te praten. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe. Liefs, Lotte
meer dan 10 jaar geleden
Beste L, Wat goed van jou dat je advies komt vragen op dit forum. Ik kan mij voorstellen dat je niet zo goed weet wat precies het fijnst is, dit is ook erg lastig. Ook vind ik het heel goed van jou dat je praat met een psycholoog. Ik weet natuurlijk niet precies hoe de regeling nu is thuis. Misschien is het een idee om met je ouders af te spreken dat je voortaan bij je moeder woont en dat wanneer jij wil langs gaat bij je vader. Dus wanneer je even niet bij je moeder thuis wil zijn, dat je dan naar je vader kunt gaan. Zo heb je ook zelf in de hand wanneer je je vader ziet en hoelang hem ziet. Zo kun je doen wat voor jou het dat moment het fijnst is. Misschien is dit niet mogelijk in de situatie, maar je zou het kunnen meenemen in je gedachte over wat jij wil. Veel sterkte en liefs, Rosa
0

0