Er woont een vreemde man in het huis van papa
Liz, 10 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Liz, Dat is inderdaad even wennen aan een nieuwe situatie nu er tijdelijk bij jullie iemand anders in huis woont. Eigenlijk is het hartstikke aardig natuurlijk van je vader, dat die meneer toch ergens kan slapen. Toch begrijp ik hartstikke goed dat het echt even wennen is voor jou. Misschien kan je met je vader praten over de situatie en de vragen die je hebt aan hem stellen? Dat je niet zo goed weet hoe je ermee om moet gaan. Als je vader op de hoogte is van jouw gevoelens, dan kan hij helpen om jou gerust te stellen. Wat betreft je vriendinnetjes, als je het niet aan ze wil vertellen, dan hoeft dat natuurlijk helemaal niet. Wil je het wel aan ze vertellen, dan kun je het precies zeggen zoals je het hier zegt. Dat de meneer ook is gescheiden en dat hij tijdelijk bij jullie woont omdat hij nu geen huis heeft. Ik denk dat je vriendinnetjes dat wel zullen begrijpen. Hopelijk heb je hier iets aan, mocht er nog eens iets zijn, dan kun je gerust nog een berichtje sturen. Liefs, Isabel
meer dan 10 jaar geleden
hi liz, mijn ouders zijn nu 2jaar gescheiden en mijn vader heeft nu een relatie met een man in het begin dacht ik ook van oke?! maar ik kon er met mijn vader over praten en dat heeft mij geholpen ik denk dat je toch moet proberen om er met je vader over te praten zo weet hij ook wat jou gevoel is en kan daar rekening mee houden. ik wens je het beste toe. liefs Frederike.
0
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Liz, Ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat dit erg lastig is. Ik zou proberen zo gewoon mogelijk tegen hem te doen, dat zal hij zelf denk ik ook wel het prettigst vinden. Je kunt het ook best aan je vrienden/vriendinnen vertellen hoor! Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze er vreemd op gaan reageren ofzo! Groetjes, Aron
0

0