Door vechtscheiding uit huis
laura, 16 jaar
Reacties (3)
bijna 11 jaar geleden
hoi laura, ik vind je verhaal erg heftig en je hebt veel meegemaakt. als ik je mail goed begrijp ben je nu happy in je gastgezin. ik heb het soortgelijke situatie meegemaakt maar dan met mijn moeder ik denk dat je vooral eerlijk moet zijn en moet blijven praten over je gevoelens. ik denk dat je vader duidelijk kunt maken dat je van hem houdt maar nu even het beste op je plaats bent waar je nu bent en vraag of hij je even de tijd wilt geven die je nodig hebt. ik hoop dat jullie er samen uitkomen en misschien kan je je vader regelmatig zien terwijl je toch in dit gezin blijft wonen. liefs en sterkte Frederike.
bijna 11 jaar geleden
Beste Laura, Heftige situatie hoor. Ik snap heel goed dat dit voor jou moeilijk is, zeker als het allemaal al jaren aan de gang is. Knap dat je hier om advies vraagt en dat je zo zelfstandig en volwassen mogelijk met alles probeert om te gaan;-) Ik denk dat het heel goed is om eens met je vader te gaan praten. Gewoon even een fijn gesprek waarin jij kan uitleggen wat je zo zwaar aan de situatie vindt, en waarom je misschien nu even voor jezelf wilt kiezen. Dat is namelijk helemaal niet onbegrijpelijk en verkeerd, zolang je er maar goed over kunt praten. Want als je nu niets eerlijk vertelt, kom je ook geen stap verder in de band met thuis. Dan verloopt het stroef en misschien heb je dan op ten duur ook geen echt contact meer met je vader. Dat zou heel erg jammer zijn voor jullie allebei;-) Je kunt ook beginnen met een brief. Alles eerlijk opschrijven en dat sturen naar je vader. Sterkte en succes! Yannick
0
bijna 11 jaar geleden
Hoi Laura, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Het klinkt inderdaad als een erg lastige keuze wat je nu het best kan doen. Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik dat het inderdaad belangrijk is dat jij voor jezelf kiest. Je moet goed nadenken waar jij je het prettigst bij voelt. Als jij je het prettigst voelt bij jouw gastgezin, dan is het misschien inderdaad beter om daar te blijven wonen, dan kun je ook rustig opgroeien. Het is dan denk ik wel belangrijk om jouw vader eerlijk te vertellen wat jij graag wilt. Het is natuurlijk fijn voor jouw vader dat hij zich niet zorgen hoeft te maken waarom jij weg bent. Heel veel succes en sterkte! Groetjes, Aron
0

0