Is dit normaal?
Anoniem, 13 jaar
Reacties (1)
meer dan 11 jaar geleden
Hallo anoniem, Nee je verhaal is zeker niet normaal. Het is niet normaal dat ouders elkaar uit schelden. Helaas in de werkelijkheid lijkt het bij een scheiding soms wel 'normaal'. Dat je moeder je aan je haren uit bed heeft getrokken en van de trap schopte is verschrikkelijk. Ik weet natuurlijk niet waarom het gebeurde maar zulke dingen mogen en kunnen niet! Misschien liepen de emoties en frustraties zo hoog op waardoor ze dit deed. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het oké is. De verslavingen van je vader zijn natuurlijk ook niet normaal en daar zal hij zelf hulp voor moeten zoeken. Ik kan me goed voorstellen dat dit allemaal heel heftig en moeilijk voor je is. Het zou goed zijn om er toch over te praten. Misschien heb je toch een vriendin die je kan vertrouwen. Of bijvoorbeeld een mentor op school. Wat betreft de ruzies thuis, misschien is het een idee om een brief te schrijven naar je ouders. Ze te vertellen dat je het niet leuk vind dat ze elkaar uitschelden en ruzie maken. Dat je je gekwetst voelt als je moeder zegt dat je kan oprotten naar je vader. Als ze horen dat jij je zo gekwetst voelt zullen ze dat vast erg vinden. Succes Liefs Evi

0