Slechte dingen over mijn vader
Tom, 12 jaar
Reacties (5)
bijna 10 jaar geleden
Hi Tom, Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Het is nooit leuk als je moeder een hekel heeft aan je vader. En je stiefvader ook, dat is veel. Misschien kan je ze allebei onze open brief geven op het moment dat ze niet meer boos zijn? http://www.villapinedo.nl//open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders/ Je mag je ouders gewoon vragen:
- Om geen kant te kiezen
- Om geen slechte dingen over je vader te zeggen
- om de ruimte te krijgen om van hun allebei te houden. Nouja, misschien heb je hier wat aan. Je bent niet alleen, Tom. We zijn hier om je op te vangen als je hulp nodig hebt. Liefs Delphine
bijna 10 jaar geleden
Hoi Tom, Wat een vervelende situatie zeg! Als ik het lees, word ik er zelfs een beetje boos over hoe jouw moeder en haar vriend tegen jou en jouw broer doen. Dat hoef je ook zeker niet te accepteren. Het is natuurlijk ontzettend moeilijk om met jouw eigen moeder en/of haar vriend over deze situatie te praten. Ik denk dat het ook geen zin heeft om hierover te praten met hun, want als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat ze niet naar jou luisteren in de juiste zin. Ik denk dat het in jouw situatie heel goed is om met jouw vader of een ander vertrouwd iemand te gaan praten (bijvoorbeeld opa of oma, een goede vriend(in) of de ouders daarvan, een docent of jouw mentor). Je kunt waarschijnlijk vast wel iemand in jouw eigen omgeving bedenken waarmee je hierover kunt praten. Probeer samen met deze persoon/personen een oplossing te bedenken. Een voorbeeld van een oplossing kan zijn dat jij met diegene hierover met jouw moeder gaat praten. Hopelijk ziet jouw moeder ook in wat het met jou doet als je een ander iemand erin betrekt. Lukt dit niet, dan kun je nog eens proberen om een brief te schrijven aan jouw moeder en/of haar vriend. Je hoeft ze dan niet onder ogen te komen en dat kan erg fijn zijn. Probeer in die brief en ook in het gesprek met een vertrouwd persoon vooral goed jouw emoties te tonen, vaak als je emoties toont zet dit mensen meer aan het denken. Veel succes! Groetjes, Aron
0
bijna 10 jaar geleden
Hoii Tom, ik snap je probleem want mijn moeder doet hetzelfde! op donderdag mag ik niet naar papa want dan is het 'mamadag' wat ik heb gedaan is met de 'mediator' gepraat en dat heeft heel erg geholpen! praat met iemand!
0
bijna 10 jaar geleden
Heey Tom, Wat naar! Ik weet heel goed hoe het voelt als je moeder een hekel heeft aan je vader en ook als je stiefvader daar aan mee doet/helpt. Probeer er met iemand over te praten zoals met je: -vader -moeder -opa en oma -docent die je vertrouwd (als je nog op de basisschool zit een juf of meester die je vertrouwt) -vrienden Maar misschien helpt het ook om er gewoon eens met je broer samen naar je ouders te gaan. Succes!!! Liefs, Rosa
0
bijna 10 jaar geleden
hallo iedereen, erg bedankt, het heeft erg geholpen!
0
0