Ik wil niet daar slapen
jongen, 9,5 jaar
Reacties (2)
meer dan 10 jaar geleden
Hallo, Ten eerste vind ik het knap van je, dat je aangeeft wat je wel of niet wilt. Je hoeft je niet schuldig, als je niet bij je vader slaapt. Heb je je vader wel al een keer verteld, waarom je liever bij je moeder slaapt? Misschien moet je eens gewoon vertellen, dat je je daar meer thuis voelt, maar dat je ondanks dat wel erg veel van je vader houdt. Misschien begrijpt hij en je zus de situatie dan beter. Het heeft gewoon niets met je vader te maken, als je daar niet graag wilt slapen. Het is goed om dat te zeggen tegen je vader. Dan is het voor hem ook duidelijker. Je houdt van je vader en je bent graag bij hem, dat is het belangrijkste. Daarbij maakt het niet uit of je wel of niet bij hem slaapt, vind ik. Dat moet zeker tegen hem gezegd worden. Ik wens je veel liefs. Groetjes, Anne
meer dan 10 jaar geleden
Hey Jongen, Dankjewel voor je berichtje. Allereerst vind ik het heel fijn om te horen dat je het wel altijd gezellig hebt met je vader als je bij hem bent. Het is best wel spannend om in een ander huis te slapen, en niet in je vertrouwde bedje thuis. Misschien is het een oplossing dat je eens een nachtje bij je papa kan slapen en dan met je zus op de kamer? Dan is zij in ieder geval in de buurt en is er iemand die voor jou vertrouwd voelt om je heen. Of misschien heb je iets anders van thuis bij mama wat je mee kan nemen, zodat wanneer je bij papa bent je toch ook een beetje thuis bent? Het is in ieder geval hartstikke goed dat jij aangeeft wat je wil. En zoals Anne zegt, misschien is het fijn om eens met je vader te praten? Misschien kan hij zich dan beter in jou inleven. Veel succes, Isabel
0

0