Ik doe hem teveel aan mijn moeder denken
Lies , 23 jaar
Reacties (3)
bijna 10 jaar geleden
hi lies, wat een verdrietig verhaal,misschien kan je samen met je vader gaan praten en dan vraag je bijvoorbeeld aan iemand of die er bij wilt zijn om het gesprek een beetje te lijden en te zorgen dat jullie allebei jullie verhaal kunnen doen. ik heb dat zelf ook gedaan toen ik in gesprek ging met mijn moeder en ik vond dat zelf wel fijn. en misschien helpt het als je even een tijdje bij je moeder gaat wonen en dan bijvoorbeeld een keer even langs gaat bij je vader zodat jullie wel in contact blijven samen. ik wens je het allerbeste groetjes frederike.
bijna 10 jaar geleden
hey Frederike
Dank je wel voor je tip. Ik zal het proberen samen met de bemiddelaar. Hopelijk werkt het voor mij ook. Wel fijn dat het bij jouw geholpen heeft.
groetjes Lies
0
bijna 10 jaar geleden
Hallo Lies,
Wat een vervelende situatie, zeg! Het is natuurlijk niet leuk dat je vader duidelijk laat merken dat je hem te veel aan je moeder laat denken en dat hij je daarom gaat negeren of zegt dat hij je niet kent. Dit lijkt me voor jou inderdaad heel lastig en verdrietig om mee te maken. Gedraagt hij zich ook zo bij je broers en zus?
Het is super lief van je dat je voor je zus nog steeds mee wilt gaan naar je vader, maar wanneer jij het gevoel hebt dat het echt geen zin meer zal hebben voor jezelf en het alleen maar moeilijker zal worden, denk ik dat het goed is om uiteindelijk toch te kiezen voor waar jij je het beste bij voelt op dit moment.
Ik begrijp heel goed dat je het gevoel hebt dat je niet weet wat je moet doen en dat het erg lastig zal zijn om je vader nog een keer te confronteren, terwijl je het idee hebt dat hij het toch niet zal snappen. Misschien dat het een idee is om nog één keertje naar hem toe te gaan en te zeggen dat je wilt dat hij echt naar je luistert. Tijdens dit gesprekje is het dan goed om alles vertellen waar je mee zit, waar je verdrietig door bent of bent geweest en wat je wilt dat hij zal veranderen. Je kunt hierbij zeggen dat als hij je niet serieus neemt of als hij er niets aan zou willen veranderen, dat je dan kiest voor jezelf en je uiteindelijk zelf de keuze maakt of je nog wel of niet meer naar je vader toe wilt gaan. Misschien dat je hierbij aan de reactie van je vader al kunt zien of hij dit heel erg zal vinden of niet. Zo kun je hier jou keuze ook al een beetje op baseren.
Ook zou je nu al aan kunnen geven dat je even een tijdje niet mee gaat met je zusje, zodat je kunt nadenken over of je nog wel mee zou willen of niet. Natuurlijk kun je later dan ook nog altijd een gesprekje kunnen voeren met hoe je je gevoeld hebt en wat je nu zal willen.
Ik hoop dat het snel beter zal gaan tussen jullie en dat je uiteindelijk voor jezelf een antwoord zult vinden waar jij je het beste bij voelt.
Ik wens je heel veel sterkte,
Veel liefs, Nadia
0
0