Ik mag haar niet
Anoniem (meisje), 14 jaar
Reacties (5)
bijna 10 jaar geleden
Goedenavond,
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het een schok voor je was, toen je te horen kreeg, dat je vader met zijn vriendin gaat trouwen. Vooral omdat hij van te voren nog dacht dat het zou uitgaan.
Ik denk dat het het beste is, als jullie drie een gesprek gaan voeren. Jij samen met je vader en de vriendin van je vader. Maak duidelijk wat je vervelend vind. Dan zal er zeker een verandering komen. Ik denk wel, dat ze het ook belangrijk vinden, dat het goed met je gaat.
Voor de rest kun je op moment niet zoveel doen. Ik denk dus dat je in eerste instantie even moet gaan praten. Je zult vast wel aan zijn vriendin wennen. Geef haar een kans. En je vader wil zeker ook, dat het goed met je gaat en dat de relatie tussen jou en zijn vriendin zal verbeteren.
Ik wens je heel veel succes.
Liefs, Anne
bijna 10 jaar geleden
Beste anoniem, Wat een moeilijke situatie voor jou zeg! Mijn ouders zijn zelf ook gescheiden en ik moest in het begin er ook erg aan wennen dat mijn moeder een nieuwe vriend had. Ik vind het nogal altijd heel moeilijk met deze man in ons huis, maar het gaat nu wel beter dan een paar jaar geleden. Wat ik in jouw berichtje lees, is dat jouw vader jouw mening heel serieus heeft genomen en ook echt met zijn vriendin hierover heeft gepraat. Ik vind het heel goed van jouw vader dat hij dit gedaan heeft. Ik heb al vaker gelezen dat ouders hier niet eens over praten met hun nieuwe vriend of vriendin. Dus dat is wel goed van jouw vader. Dat maakt het natuurlijk nu nog niet gemakkelijker voor jou, maar ik denk dat het in jouw situatie wel goed is om nog eens met jouw vader te praten of een brief aan de vriendin van jouw vader te schrijven. Je kunt met jouw vader praten over hoe jij over de trouwerij denkt. Ik zou wel aangeven dat jij het erg moeilijk vind, maar ik zou niet meteen gaan zeggen dat je het niet wilt. Ik zou aangeven dat je er heel veel moeite mee hebt dat ze gaan trouwen en dat jij liever eerst wat dingen wilt vertellen, omdat die dingen belangrijk zijn zodat jij je thuis kunt voelen. Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven dat de vriendin van jouw vader niet altijd zo chagrijnig moet doen, omdat jij je daar niet prettig bij voelt. Misschien kan zo'n gesprek wel heel goed helpen! Een andere mogelijkheid is om een brief te schrijven aan jouw stiefmoeder. Uit jouw berichtje kan ik merken dat jij het niet zo prettig vindt om met de vriendin van jouw vader te praten. Een brief schrijven kan hierbij een goede oplossing zijn, want dan hoef je niet tegen haar te vertellen wat jij wilt vertellen. Een brief is veel minder eng. Je kunt in die brief schrijven dat jij het niet zo leuk vindt dat jouw vader met haar gaat trouwen. Zet er dan wel bij waarom je dit vindt, bijvoorbeeld omdat jij het niet zo leuk vindt dat zij vaak chagrijnig is. Ik zou in deze brief ook goed jouw emoties naar voren laten komen. Emoties kunnen vaak veel helpen. Als zij ziet dat jij er echt verdriet om hebt dat zij gaan trouwen, dan weet zij vast wel dat zij iets niet helemaal goed doet. Als jij bijvoorbeeld in de brief zet dat ze eens iets minder chagrijnig moet doen, dan zal ze dit vast begrijpen. Ik wens jou veel succes! Mocht je nog vragen hebben dan kun je die hier altijd stellen! Veel groetjes, Aron
0
bijna 10 jaar geleden
hey anoniempje ik vind dat gewoon aan je vader moet vertellen dat je het niet leuk vind dat ze gaan trouwen. je heb ook al tegen je vader gezegd dat je haar niet mocht! hartstikke knap! ik zou willen dat ik dat ook kan. mijn vader heeft ook een nieuwe vriendin, en ik mag haar niet. ze gaan ook binnenkort trouwen. eerst vond ik haar wel aardig maar toen ging mijn vader heel anders doen. eerst dacht ik nog wel dat ze hem manipuleerde, maar toen ik ontdekte dat het echt mijn vader is ben ik meteen vertrokken!
ik mis mijn vader echt heel erg. ik zou zeggen praat er nog een keer over! en als het echt niet anders kan dan ga je toch wat meer bij je moeder wonen?
ik hoop dat je hier wat aan hebt
0
bijna 10 jaar geleden
Hoi
Ik zou het tegen je vader zeggen en er een goed gesprek over hebben zelf heb ik ook een vader met een vriendin die ik niet aardig vind dus ik weet een beetje hoe het is want ik heb zelf ook tegen hem gezegd dat ik hem niet aardig vind ik zou het zeggen want er lucht wel op Veel succes
Liefs Lauren
0
bijna 10 jaar geleden
Sorry dat ik nog even stoor maar ik bedoel natuurlijk in een zin staat dat ik hem niet aardig vind terwel ik bedoel die vriendin dus ik bedoel haar
Groetjes Lauren
0
0