Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Ze praten vaak slecht

Veerle, 12 jaar

Mijn oudersStiefouders
Me ouders zijn gescheiden m'n vader heeft nu een nieuwe vrouw ze praten vaak slecht over m'n echte moeder daar heb ik moeite mee en me moeder vind dat naar om te horen daar wordt ze verdrietig van en me vader gaat me altijd controleren op m'n telefoon en als ik het voor me moeder opneem worden ze boos
OF

Reacties (2)

Zeger

21 jaar

2 dagen geleden

Hoi Veerle, hmm lastige situatie! Als ik je een tip mag geven zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen wat het met jou doet als ze vervelend praten over je moeder. Dan leg je de aandacht meer op jou eigen gevoel en hebben ze misschien minder het gevoel dat je het voor je moeder opneemt.

Groetjes

Zeger

0

Tess

26 jaar

1 dag geleden

Hey Veerle, Tess hier!

Wat naar om te lezen dat je vader en zijn nieuwe vriendin vervelend praten over je moeder. Ik kan mij voorstellen dat je het gevoel hebt dat je het voor je moeder moet opnemen omdat je om haar geeft. Je hoeft helemaal geen kant te kiezen, al kan dat soms wel zo voelen.

Ik begrijp dat gevoel helemaal, want bij mij thuis ging het soms hetzelfde. Het deed mij altijd pijn om te horen hoe zij over mijn moeder dachten, omdat ik mijn moeder juist heel anders meemaakte. Weet daarom dat dit niets hoeft te betekenen voor jouw gevoel richting je moeder. Én jij mag, als je dat zou willen, vertellen dat je hier last van hebt. Hopelijk willen ze daar dan een beetje rekening mee houden.

Je bent niet alleen Veerle! 💛

Liefs, Tess

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter