Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Ik ben bang dat ik word afgerekend op het gedrag van mijn vader

Isha, 11 jaar

Mijn oudersRuzie
Hi ik ben Isha en mijn ouders zijn nog niet gescheiden maar het zit er wel aan te komen…… Mijn vader zijn moeder is overleden en dat heeft mijn vader veel pijn gedaan . Dat snap ik maar mijn vader ging er op de verkeerde manier mee om . Hij begon te drinken en zelf wiet te gebruiken. Ook was hij vaak agressief thuis tegen mama en mijn zusjes. Zelf ben ik de oudste en als er ruzie is moet ik me altijd groot houden en mijn zusjes troosten. Mijn vader deed geen lichamelijk contact maken hoor maar schreeuwde vaak tegen ons en nam ons zelf mee in de auto als hij dronken was. Hij dronk vaak stiekem en ik woon op een klein dorpje. Dus alles gaat direct rond. Een paar maanden geleden is er een hele grote ruzie geweest en toen zijn mijn moeder, ik en mijn zusjes naar mijn moeders vader gegaan die recht naast ons woont. Ook is de politie al twee keer bij ons thuis geweest en ook veilig thuis heeft contact met ons opgenomen. Ik praat er veel over met mijn moeder. Maar het probleem is dat ik het mijn vrienden niet durf te vertellen. Omdat ik bang ben dat ze het doorvertellen en dat ik belachelijk word gemaakt dan want ik word vaak afgerekend op het gedrag van mijn vader. Ook vind ik sinds kort een jongen leuk. En ik vertrouw hem echt maar ik ben dus bang dat hij me op het gedrag van mijn vader gaat afrekenen en niet meer gaat vertrouwen en mij niet meer leuk vind hij rookt dus ook . Het leek beter te gaan maar nu begint hij weer te drinken en blowen wat moet ik doen ??? Je kan het Isha
OF

Reacties (4)

Lorena

13 jaar

4 maanden geleden

Heel knap dat jij dit durft te zeggen isha echt waar trots op jezelf voor dit al!! En echt heel vervelend dat je ouders dat zo doen ver al je vader😥!

En dat je je zusje troost echt respect hoe je er overal mee omgaat en helpt

0

Demi

26 jaar

4 maanden geleden

Hey lieve Isha,

Jeetje wat een verhaal! Dit is niet niks. Wel mega knap dat je je vraag stelt en hoe jij al met je moeder praat en je zusjes helpt. Praten helpt vaak om dingen uit je hoofd te krijgen, zodat het iets rustiger wordt. Het helpt dan inderdaad om te bedenken met wie je fijn en goed kunt praten. Als je niet met al je vrienden kunt praten over wat er gaande is, kun je ook nadenken over een klein deel dat je misschien wil vertellen. Dan kun je altijd kijken hoe er gereageerd wordt (dit geldt natuurlijk ook voor de jongen die je leuk vindt). Als het een fijne reactie is, kun je meer vertellen als dat goed voelt voor jou. Als het geen fijne reactie is, dan weet je dat je ook niet meer hoeft te vertellen. Jij bent daarin de baas, jij bepaalt. Ik vertelde ook niet altijd alles aan iedereen. Dat deed ik alleen aan de mensen waarvan ik zeker wist dat het goed zou zijn. Dat gaf mij altijd een fijn en veilig gevoel. Soms begon ik met een klein deel van het verhaal en vertelde ik stapje voor stapje meer (of niet als ik dat niet wilde).

Ik hoop dat het goed met je gaat en vooral zo knap blijft praten zoals je al doet met mama. Dan kan mama zich bemoeien met volwassen onderwerpen en kan jij je richten op het praten. Deal?

En als je met iemand van Villa Pinedo wil praten, dan mag dat! Er zijn ook chat buddies waar je mee kunt chatten als je dat fijn vindt.

Succes kanjer!

Dikke knuffel en liefs,

Demi

0

Maud

12 jaar

2 maanden geleden

Hey Isha! Wat heftig voor je! Ik ben de middelste van 1 broer en 1 zusje. Mijn broer heeft mentaal problemen en krijgt vaak woedeaanvallen, ik moet me dan ook groot houden en voor mijn zusje zorgen. Ik vind het heel knap dat je dit durft te delen💗 misschien helpt het om dit gesprek aan te gaan met je vader… en als dat nog iets te spannend is deel het dan met je moeder, misschien kan zij je helpen! Weet dat jou gevoel er ook mag zijn en dat je niet altijd sterk hoeft te zijn. En als je vriendinnen dit door zouden vertellen dan zijn het dus geen vriendinnen! Bij mij is de politie ook al 3 keer gekomen, dat is super eng natuurlijk. Dit is niet aan jouw om je vaders problemen op te lossen. Dus veilig thuis kan echt helpen! Heel veel sterkte meid❤️

Isha

11 jaar

2 maanden geleden

Heyyy Maud !!

Super knap dat jij je ook groot houd en super lief dat je reageert het helpt echt heel erg ❤️❤️❤️

❤️💋

1

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter