Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Ik durf geen vragen te stellen

Lucas, 9 jaar

Mijn oudersGedachten en gevoelens
Als mijn papa er niet is, dan durf ik geen vragen te stellen aan mijn moeder, mijn moeder reageert nogal geïrriteerd en soms boos als ik een vraag stel over waarom ze zijn gescheiden. Hoe pak ik dit aan?
OF

Reacties (4)

Susanne

27 jaar

2 maanden geleden

Hoi Lucas,

wat goed dat je ons schrijft. En ik begrijp je vraag goed. Dat is een lastige situatie. Wat ik vroeger fijn vond was het praten met iemand anders in mijn familie. Bij mij waren dat mijn opa en oma. Daarmee kon ik dan vragen opschrijven en mijn hart luchten. Het kan fijn zijn om daarmee te praten en dan misschien samen met je moeder te praten?

Liefs,

Susanne

0

Demi

27 jaar

2 maanden geleden

Hi Lucas,

Begrijpelijk dat je het spannend of moeilijk vindt om je vraag te stellen als je een boos of geïrriteerde reactie verwacht. Praten met anderen zoals Susanne schrijft, kan zeker helpen. Soms heb je ook gewoon een vraag die alleen je ouders kunnen beantwoorden. Misschien zou het kunnen helpen om een briefje te schrijven aan mama. Je zou misschien kunnen schrijven dat je een vraag aan voor haar hebt en graag wil kletsen hierover. Dan weet mama dat en kan ze je opzoeken wanneer ze rustig je vraag kan beantwoorden. Hoe denk je daar over?

Succes kanjer!

Liefs,

Demi

0

Sophie

11 jaar

ongeveer 2 maanden geleden

Praat met jouw moeder over hoe je je voelt. Waarschijnlijk begrijpt ze het dan en zou daar dan op letten sterkte.

0

Nova

9 jaar

ongeveer 2 maanden geleden

hi lucas,

ik vind het ook moeilijk. daarom praat ik met anderen die net als ik ook gescheiden ouders hebben. dit was mijn tip. sterkte .

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter