Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Stoute dingen over elkaar zeggen

Noralie, 10 jaar

Liefde
Mijn mama en mijn papa komen nog overeen. ze babbelen nog met elkaar maar ze zegen thuis stoute dingen over elkaar
OF

Reacties (1)

Linde

26 jaar

15 dagen geleden

Hoi Noralie, wat fijn dat je je verhaal met ons deelt. Ik vind het heel fijn om te lezen dat je ouders nog goed met elkaar om kunnen gaan na de scheiding. Maar het is natuurlijk echt niet fijn dat ze thuis stoute dingen over elkaar zeggen. Toen mijn ouders gingen scheiden, praatten zij ook vaak slecht over elkaar waar ik bij was. Dit deden ze niet tegen mij, maar wel tegen vrienden of familie die bij mij thuis kwamen. Ze dachten vaak dat ik het dan niet hoorde, maar dat deed ik wel! Ik vond dat heel moeilijk want ik hield veel van allebei mijn ouders en wilde niet dat ze slecht over elkaar praatten. Ik kon toen heel goed met mijn oma over de scheiding praten. Zij stond aan niemands kant en wilde alleen het beste voor mij. Ik heb haar uiteindelijk verteld dat ik het moeilijk vond dat mijn ouders slecht over elkaar praatten. Zij heeft toen voor mij met mijn ouders gepraat. Mijn ouders hadden helemaal niet door dat ik het hoorde als zij slecht over elkaar praatten! Zij voelden zich meteen schuldig en zijn er daarna ook helemaal mee gestopt. Ik vond dit heel fijn. Ik vond het te moeilijk om het zelf tegen mijn ouders te vertellen dus ik was heel blij dat mijn oma mij wilde helpen. Heb jij iemand waar je goed mee kan praten? Misschien kan diegene jou ook helpen! Of misschien kan je het zelf tegen je ouders zeggen? Waarschijnlijk hebben zij het ook helemaal niet door, net als mijn ouders. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en als je nog vragen hebt, beantwoord ik die heel graag!

Heel veel liefs Linde

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter