Onbegrepen
Leugens, 16 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi, Wat een ontzettend naar verhaal. Ikzelf heb wel een beetje in eenzelfde situatie gezeten, hoewel mijn vader nooit zo ver is gegaan in het liegen en bedriegen van de mensen om hem heen. Maar vroeger werd mijn moeder ook door mijn vader geslagen en zelf heb ik ook een lange tijd bij mijn oma gewoond. Wel wil ik even zeggen dat ik het echt ontzettend knap vind dat je ondanks al deze narigheid wel geslaagd bent. Dat bewijst wel hoeveel doorzettingsvermogen je hebt. Maar hoe sterk je ook bent, wat er nu gebeurd is, is niet niks. Het is wel belangrijk dat je hierover praat als je daar behoefte aan hebt en dat je niet alles opkropt. Verder kan ik je nog als tip meegeven dat je vooral een beetje je zinnen moet proberen te verzetten en afleiding moet zoeken. Ga leuke dingen doen met vriendinnen of pak een hobby op. Heel veel sterkte en liefs, Meike
meer dan 10 jaar geleden
Hoi, Wat een heftig verhaal en wat ontzettend moeilijk moet dit voor jou zijn! Ik snap heel goed dat je je vader niet kan vergeven voor de dingen die hij heeft gedaan en de leugens die hij heeft verteld. Dit is natuurlijk niet niks! Ik kan heel goed begrijpen dat je het hierdoor moeilijk vindt hoe je nu nog met je vader om zou moeten gaan. Dat je zegt dat je je radeloos voelt en dat je niet weet wat je moet doen en hoe je je moet voelen wanneer je bijvoorbeeld een nieuw berichtje van je vader krijgt, is helemaal niet gek. Dat je het allemaal even niet meer weet, is binnen een situatie zoals deze zelfs misschien wel even goed. Dat je sommige dingen even niet meer weet, geeft je alleen maar de ruimte om voor jezelf na te denken hoe je je voelt, wat je over je vader denkt en wat je van hem zou willen. Ik denk dat er in dit geval twee manieren zijn om er mee om te kunnen gaan. Als eerste denk ik dat je het er met je vader over zou kunnen hebben of hem een brief zou kunnen sturen waarbij je kan vertellen dat hij je heeft gekwetst door wat hij heeft gedaan en de leugens die hij heeft verteld. Dat je het moeilijk vindt om hem te vergeven, maar dat je hem wel heel erg mist en dat je hierdoor ook niet goed weet hoe je je moet voelen tegenover hem. Een tweede wat je kunt doen wanneer je dit niet wilt, is om het gewoon nog allemaal even te laten voor wat het is. Wanneer hij je een berichtje stuurt en je bijvoorbeeld even niet weet hoe je terug moet reageren, dan hoef je natuurlijk helemaal niet iets terug te sturen wanneer je dit niet wilt. Soms kan het beter zijn om dingen even te laten rusten, zo kun je goed de tijd nemen om na te denken wat je nu echt wilt en hoe je je echt over bepaalde dingen voelt, of je ΓΌberhaupt wel iets terug zou willen sturen of dat je liever nog even wacht en het zelf allemaal wilt verwerken. Ik vind het erg moeilijk om je hiervoor het juiste advies te geven, maar ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen. Luister naar jezelf en je eigen gevoel, uiteindelijk zul je eruit komen! Ik wens je heel veel succes, Liefs, Nadia
0
meer dan 10 jaar geleden
Wat zit je in een lastige periode van je leven zeg, wat goed dat je het er met ons over kunt hebben. De keuzes die ouders kunnen maken zijn niet altijd goed, om te te kunnen vergeven is daarom ook heel lastig. Maar het is wel belangrijk om te weten dat, mensen die veel emoties hebben en gevoelens hebben vaak daardoor verkeerde beselissingen kunnen maken. Terwijl ze het niet eens willen. Probeer je vader wel nog een kans te geven , zet hem niet helemaal uit je leven. Maar probeer je niet al je tijd in die problemen te steken , dat heeft veel stress. Ga dan liever iets doen wat je leuk vind. Succes
0

0