Gewoon allebei
Anoniem, 16 jaar
Reacties (5)
meer dan 10 jaar geleden
Echt heel vervelend he? Ik heb precies hetzelfde thuis. Mijn zusje en broertje hebben meestal op zaterdag een voetbalwedstrijd en dan kijkt mijn vader sowieso altijd maar als hij weet dat mijn moeder komt kijken dan komt hij niet. Toen mijn zusje haar eindmusical op school had kwam mijn vader niet eens omdat hij wist dat mama er was. Lieve meid, jij kan er niks aan doen. Je ouders moeten dat onderling met elkaar goed praten en anders niet, dan moet je ermee dealen of hun moeten ermee dealen dat het logisch is dat jij wilt dat je ouders er allebei zijn. Dat eerste klinkt heel hard sorry, maar je moet echt niet denken dat het jouw schuld is of iets want dat is het zeker niet. De schuld ligt bij de ouders en de kinderen zijn daar de dupe van en ik denk dat dat altijd zo zou blijven, wat ik zelf echt super vervelend vind. Iedereen wel denk ik. ;( Hou je sterk en laat je niet gek maken eh ;) xx
meer dan 10 jaar geleden
hallo, fijn dat je hier je verhaal durft te doen! wat vreselijk om te lezen dat je moeder zo negatief is over je vader. jij staat namelijk mooi in het midden en houd van allebei. het is nooit leuk om negatieve dingen te horen van en over mensen van wie je houd. Misschien kun je eens met je moeder praten dat je dat echt niet prettig vind want jij als kind wilt niet kiezen of het gevoel krijgen dat je moet kiezen want het zijn beide je ouders en je houd van beide even veel! ook is het vaak dat ouders het niet door hebben dat ze zo negatief zijn over de ander het "flopt" eruit door hun eigen boosheid en gekwetsten gevoelens. ik deed daarom iedere keer dat dit gebeurde mijn oren dicht en riep dan heel hard het is toch mijn ouder. zo kregen ze inzicht dat ze mij kwetse en hield het snel op. over het samen spreken of samen ergens zijn kan ik je geen tip geven of mee helpen jammer genoeg. mijn ouders gaan ook nergems heen waar ze elkaar tegen kunnen komen ofzo. Dus daarin kan ik je alleen maar steunen en zeggen ik weet heel goed hoe het voelt. wij op dit forum zijn ervoor je en misschien hebben andere nog goede tips voor je. maar nu van mij krijg je een dikke knuf heel veel sterkte en liefs! anouk
0
meer dan 10 jaar geleden
ik snap je ik maak het zelf ook mee alleen is het anderom
0
meer dan 10 jaar geleden
hallo anoniem, praat er over met je moeder vraag waarom ze het niet wil en zeg tegen der jij niet het middelpunt van hun echtscheiding moet zijn want jij kunt er niks aan doen en leg goed uit dat jij wilt dat ze samen naar je voorstelling komen want je hebt gelijk eerst hielden ze van elkaar ik wens je veel succes,liefs mij
0
meer dan 10 jaar geleden
Je legt heel goed uit wat het met je doet. Kan je je beide ouders misschien een brief schrijven en ze uitleggen dat jij hier verdrietig van wordt? Soms komt een brief beter binnen.. ik hoop het voor je!
0

0