Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Soms gevoel dat ik moet kiezen

Famke, 12 jaar

Familie
Hoi ik ben famke en ik ben 12 jaar oud 2/3 jaar geleden wilden mijn ouders uit elkaar omdat mijn vader vreemd was gegaan (ik en mijn zusje hebben haar wel leren kennen
OF

Reacties (3)

Meike

meer dan 10 jaar geleden

Hoi Famke, Dat blijft helaas toch altijd een beetje lastig. Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik ook lang het gevoel gehad dat ik nu moest kiezen, veel later kwam ik er pas achter dat dit niet hoefde. Je ouders snappen echt wel dat je niet kan kiezen en dat hoeft ook niet. Blijf verder vooral lekker met je vriendinnen praten, dit kan echt opluchten. Verder kan ik niet echt andere tips geven dan veel afleiding zoeken en leuke dingen doen. Veel liefs en sterkte, Meike

0

Aron

meer dan 10 jaar geleden

Hallo Famke, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Ik kan mij ontzettend goed in jouw verhaal vinden. Mijn ouders vertelden mij dat ze gingen scheiden toen we net terug waren gekomen van de vakantie, zodat we nog een vakantie hadden gehad met z'n allen. Achteraf vind ik dat een heel mooi gebaar, maar op het moment dat ze vertelden dat ze gingen scheiden, keek ik er toch wel iets anders tegenaan. Het verdriet van jouw moeder herken ik ook in mijn moeder. Mijn vader was vreemdgegaan en wilde verder met deze vrouw. Mijn moeder heeft hier heel veel moeite mee gehad en het eerste jaar moest ze er veel om huilen, nu is dit gelukkig helemaal voorbij (ze zijn 7 jaar geleden gescheiden). Mijn moeder heeft soms alleen nog momenten dat ze haar woede rondom de scheiding op mij en mijn zusje afreageert, maar ik heb haar de laatste keer ook laten weten dat ik daar niet langer meer van gediend ben, omdat ze ons daar alleen maar zwart mee maakt. Ze heeft sinds die keer dat ik er iets van zei dit ook niet meer gedaan. Bij jouw moeder zal het verdriet ook nog wel blijven het eerste jaar na de scheiding, want zoiets is natuurlijk een grote verandering in het leven van jouw moeder. Je zult zien dat het steeds minder zal worden, maar dit heeft gewoonweg tijd nodig. Ik wens jou en jouw zusje heel veel sterkte toe met de scheiding, probeer zo positief mogelijk te blijven! Groetjes, Aron

0

niels

meer dan 10 jaar geleden

hai femke het is heel herkenbaar bij mij en ik was zo boos dat niemand mij begreep. mijn moeder us ook nog heel verdrietig en ik wou niet in therapie ik wou voor mijn moeder zorgen. nu ga ik het 1e van de middelbare school. ik hoop dat ik het uit houd.

0

📝 Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter