Wel of niet uitnodigen?
Anoniem, 17 jaar
Reacties (2)
bijna 11 jaar geleden
Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum! Ik kan mij voorstellen dat het voor jou inderdaad een lastige keuze is of jij jouw vader wel of niet moet uitnodigen. Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb deze week ook te horen gekregen dat ik geslaagd ben. Jij ook gefeliciteerd dat je geslaagd bent! Ik nodig voor mijn diplomauitreiking mijn beide ouders uit, maar ik heb eigenlijk ook met allebei wel contact. Ik zou, als ik jou was, mijn vader wel uitnodigen voor de diplomauitreiking. Het is één van de belangrijkste momenten in jouw leven en het lijkt mij wel erg fijn voor jouw vader dat hij hier bij kan zijn. Het blijft natuurlijk jouw eigen keuze. Ik begrijp het ook dat je hem liever niet uit wilt nodigen, omdat je dat gewoon liever niet wilt. Dat is ook heel begrijpelijk. Als jij jou er nu al teveel zorgen over maakt, kan het misschien beter zijn om hem niet uit te nodigen. Misschien is het goed om met jouw moeder te overleggen? Jouw moeder heeft misschien wel een wijze raad over wat je het beste kan doen! Ik wens jou heel veel succes met jouw besluit en een heel fijne zomervakantie! Groetjes, Aron
bijna 11 jaar geleden
Ten eerste: gefeliciteerd! Ten tweede, en nog belangrijker: dit is een moment waar jij hard voor gewerkt hebt en het gaat om jou. Concentreer daarop. Ik heb ook altijd veel problemen met diploma-uitreikingen omdat ik het zo lastig vind om te regelen met mijn ouders. Maar hiervan heb ik geleerd dat ik eigenlijk niet bezig moet zijn om hen blij te maken, zo’n moment gaat immers om mij. In normalere situaties gaan ouders hier ook op deze manier mee om, maar in wat lastigere situaties, zoals die van jou en mij, gebeurt dat gewoon niet altijd. Daarom moeten wij degene zijn die de focus terugleggen op ons, op dat het onze dag is en dat het t allerbelangrijkst is dat wij ervan kunnen genieten. Met dit in gedachte, denk er over na wat jou blij zou maken, en zorg dat dat gebeurt. Focus op wat jou blij zou maken, dat is het enige waar het om gaat. Je hoeft je niet schuldig te voelen, want het gaat niet om je ouders: dit is jouw moment. Ik hoop dat je ervan kan genieten.
0

0