Wie houdt rekening met mij?
Vera, 13 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Vera, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat vervelend dat jouw vader niet aan jouw idee wilt meewerken. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je dit niet zo leuk zult vinden. Het is natuurlijk erg moeilijk om hierover met jouw vader te praten, kan ik in jouw berichtje lezen. Misschien is het een goed idee om op te schrijven dat je het echt heel erg fijn zou vinden als je op vrijdag tot half 7 bij jouw moeder mag blijven, omdat je dan met jouw vrienden/vriendinnen kunt afspraken en je dan ook iets meer tijd hebt om rustig jouw spullen in te pakken. Geef deze brief dan aan jouw vader, misschien begrijpt hij het beter als hij het leest en tegelijkertijd kan het af en toe ook wel fijn zijn als je het gewoon even niet hoeft te zeggen. Veel succes! Groetjes, Aron
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Vera, Wat goed van je dat je een berichtje plaatst als je niet meer weet wat je moet doen. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is als je het gevoel hebt dat je vader niet naar je luistert. Heb je een idee waarom je vader wilt dat je om half 5 direct naar zijn huis gaat? Misschien is het fijn als je weet hoe het komt dat hij dat wilt. Dat zou je misschien in de brief kunnen vragen, als je besluit om een brief te sturen. Ik denk namelijk dat een brief schrijven je kan helpen. Op die manier kan je namelijk goed bedenken wat je tegen hem wilt zeggen. Je hoeft niet bang te zijn dat je iets verkeerds gaat zeggen en je vader kan niet gelijk boos op je worden. Ook kun je in de brief uitleggen hoe het komt dat je graag later opgehaald wilt worden. Hopelijk gaat dit je helpen! Liefs, Lynn.
0
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Vera, Ik ken je probleem maar al te goed, ook mijn vader woonde aan de andere kant van het land en wilde graag dat ik zo snel mogelijk naar hem toe kwam. Als dat soms niet lukte werd hij al heel snel boos. Ik denk dat jouw vader niet echt boos op jou wordt, maar dat hij eerder verdrietig is omdat hij het jammer vindt dat hij je zo minder lang kan zien. Misschien zou je dit voorzichtig aan hem kunnen vragen, eventueel in een brief. Probeer daarna uit te leggen waarom jij jouw idee fijner vindt en zeg als hij je onderbreekt of boos wordt dat jij net ook naar hem hebt geluisterd, dus dat je het fijn zou vinden als hij ook naar jou luistert. Wees vooral niet bang voor je vader, hij zal het zeker niet kwaad bedoelen. Zeg ook duidelijk tegen hem dat dit jouw eigen wens is en niet die van je moeder. Wellicht denkt je vader namelijk dat jouw moeder dit doet om zo zijn tijd met jou in te pikken. Heel veel succes en ik hoop dat je wat kunt met deze tips! En hopelijk is je vader bereid om nu naar je te luisteren. Groetjes, Anthony
0

0