Vader wil contact stoppen
Jasmijn, 14 jaar
Reacties (3)
ongeveer 1 maand geleden
Hey Jasmijn!
Echt stom dat je vader zo reageert.... mijn vader gaat naar portugal verhuizen en ik zelf heb het er erg moeilijk mee! Ook erg stom voor jou! Ik begrijp je!🫶🏻
Groet, Catherina
ongeveer 1 maand geleden
Hey Jasmijn, wat naar voor je allemaal. Je vraagt of er iemand is die dit ook meemaakt. Toen mijn ouders uit elkaar gingen was ik ook ongeveer jouw leeftijd en verhuisde mijn vader ook naar het buitenland. Toen hij nog in Nederland woonde, zei hij ook dat ik te weinig contact opnam en dat het allemaal aan mij lag. Maar er kwam nooit wat van zijn kant. Dat vond ik dan zo verwarrend! En daar was hij dan vaak heel erg boos over, terwijl hij dus zelf niet contact opnam met mij. Ik was toen vaak heel verdrietig en angstig. Hij verbrak contact met mij toen hij naar het buitenland verhuisde.
Wat mijn advies voor jou is, is om je te beseffen dat het niet aan jou ligt en te blijven uitspreken naar hem (als dat OK blijft voelen) wat het met je doet als je vader zo tegen je doet. Ik heb lang gedacht dat het aan mij ligt dat het contact met mijn vader slecht is, maar dat is niet zo. En ik merk dat het me altijd oplucht als ik naar hem uitspreek wat zijn gedrag met mij doet, ook al verandert zijn gedrag niet. Dan ben ik toch voor mezelf opgekomen, meer kan je soms niet doen. Jouw vader hoort degene te zijn die voor jou zorgt en ervoor zorgt dat jullie tijd samen doorbrengen <3 Jij kan er niks aan doen dat jouw ouders uit elkaar zijn en dat hij naar een ander land verhuist. Je geeft aan dat het je veel pijn doet. Dat kan ik me voorstellen, dat had ik ook. Het helpt om erover te praten met anderen, zodat je niet alleen met deze pijn loopt. Heb je iemand in je eigen omgeving met wie je hierover kan praten? Dat kan opluchten. En weet dat je bij Villa Pinedo altijd een Buddy kan aanvragen via de Villa Pinedo Buddy-app.
Veel succes Jasmijn en ik denk aan jou en je zusje!
Groetjes,
Lara
0
ongeveer 1 maand geleden
Hey Jasmijn,
Mijn vader gaat na de zomervakantie naar Indonesie verhuizen en word ook vaak boos als mijn zusje en ik hem niet bellen, ik snap wat je doormaakt en veel sterkte, je kunt dit❤️❤️❤️
Groetjes Luna
0

0