Contact
Luna, 11 jaar
Reacties (2)
ongeveer 1 maand geleden
Hey luna, wat naar om te horen zeg! Ik herken mezelf in jou verhaal omdat ik ook een vader heb die veel schreeuwt en scheld en ook met de politie te maken heeft gehadโฆ ik heb er destijds veel over gepraat met mijn moeder mijn advies zou dan ook zijn zoek iemand die je vertrouwt om dit bespreekbaar te maken ook jou wens het contact te verbreken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes
Zeger
ongeveer 1 maand geleden
Hey Luna!ย
Wat vervelend om te horen dat je vader zo vaak boos is. Het lijkt me geen fijn gevoel dat je het liefst geen contact meer met hem zou willen, maar wel op dinsdag en woensdag nog naar hem toe gaat.ย
Mijn vader kon ook vaak heel boos worden waardoor ik ook niet meer naar hem toe wilde gaan. Ik vond het erg moeilijk om dit tegen hem te zeggen, dus heb ik het tegen mijn moeder verteld die mij hiermee heeft geholpen. Misschien kan je er even over praten met een volwassene die je vertrouwt, zoals bijvoorbeeld je moeder, juf of meester, die je kan steunen en verder kan helpen met je behoefte om het contact te verbreken.
Als je het gevoel hebt dat je niet helemaal weet hoe je alles zou kunnen verwoorden, dan wil ik je de tip meegeven om het op te schrijven in bijvoorbeeld een klein (dag)boekje. Dit heeft mij vroeger erg geholpen om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen aan mijn moeder. Ook hielp het mij om te schrijven over wanneer ik me naar voelde. Ik haalde net zoals jij gewoon nog goede cijfers op school, maar voelde me van binnen vaak niet goed, omdat ik niet bij mijn vader wilde zijn. Het schrijven maakte mijn hoofd dan wat meer "leeg". Misschien dat dat ook voor jou kan helpen!
Ik hoop dat je het erover kan hebben en dat het beter wordt. Als er nog andere dingen zijn waar je mee zit of vragen hebt, dan mag je altijd nog een vraag stellen!ย
Veel liefs, Sterre ๐งก
0

0