Logo Villa pinedo small

NPO Radio 1: Wetsvoorstel deelgezag, hoe wenselijk is dit?

Door: Villa Pinedo

0

Geplaatst op: 19-05-2020

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Wij zijn happy: Villa Pinedo centraal in nieuwe Happinez

Wij zijn happy: Villa Pinedo centraal in nieuwe Happinez

Op dit moment doen we een vreugdedansje, aangezien wij in de nieuwe editie van Happinez gekozen zijn als hét goede doel dat tot aan de volgende editie ondersteund wordt! Happinez is van mening dat je geluk altijd moet doorgeven, vandaar dat ze tien procent van het resultaat van de Happinez Webshop aan goede doelen doneren. Wij zijn heel blij dat wij uitgekozen zijn. In het artikel (check ‘m hier) wordt onze Marsha geïnterviewd. Ook zijn er foto’s bijgevoegd van een aantal van onze jonge ervaringsdeskundigen. Zeker tof om te bekijken!

23-04-2014

Lees nieuwsbericht
Villa Pinedo in Belgie

Villa Pinedo in Belgie

Villa Pinedo werkt grensoverschrijdend en dat bewees de Belgische krant De Morgen gisteren! In een uitgebreid artikel is er aandacht besteed aan onze nieuwe Open Brief, waarbij gescheiden ouders met geslaagde kinderen worden aangesproken. Ook in België speelt hetzelfde probleem, al verplichten veel scholen ouders daar om allebei aanwezig te zijn op de diploma-uitreiking van hun zoon of dochter. Een echte eye-opener!Hier vind je het artikel in een groter formaat.

26-06-2014

Lees nieuwsbericht
Amber te horen bij Radio 1
Gevoelens van kinderen Villa Pinedo in de media kindperspectiefgescheiden ouders

Amber te horen bij Radio 1

Amber was namens Stichting Villa Pinedo te gast bij 'Dit is de Dag' op NPO Radio 1. Ze ging daar in gesprek over de over de nieuwe Sinterklaasreclame van Bol en het perspectief van kinderen met gescheiden ouders. Villa Pinedo is door Bol gevraagd feedback te geven op een concept versie van de reclame. Wij hebben gelet op het perspectief van kinderen. Wat ons raakte als kinderen met gescheiden ouders, was de hoopvolle boodschap waar veel kinderen naar verlangen: dat ouders ook na de scheiding respectvol met elkaar om kunnen gaan.Echter, hebben wij ook benadrukt dat dit voor veel gezinnen niet - of nog niet - de dagelijkse realiteit is. Het was voor ons belangrijk dat het voor de kijker duidelijk zou zijn dat de boodschap een wensbeeld is, geen verwachting of norm. Juist omdat veel kinderen teleurstelling, loyaliteitsconflicten en verdriet ervaren rondom dit soort momenten.Wat we hopen, is dat deze reclame een breder gesprek opent over wat kinderen écht nodig hebben bij een scheiding: liefde, aandacht en de ruimte om te praten over hun gevoelens. Ook tijdens de voor hen moeilijke feestdagen. Mooi dat er ruimte was voor meerdere perspectieven. Want geen situatie is hetzelfde, en dat mag er allemaal zijn.Benieuwd naar het hele gesprek? Luister dan naar het fragment bij Radio 1!

02-12-2025

Lees nieuwsbericht