Tina (16) in

Weekendwissel angst

Mama verhuisde steeds naar plekken die 50-70 minuten rijden waren.
Als er dan eens file was of ze waren door omstandigheden te laat (wat natuurlijk vaak gebeurd over zo grote afstanden) bleef ik wachten en wachten…..
ik begon me te vervelen maar liet daar niks van merken omdat ik wist dat het mijn vader zou ambeteren.
Papa begon dan altijd aan mij te vragen hoelaat mama er was, waar mama zat,….
Als ik dat dan niet wist werd hij heel boos.
Hij begon mama uit te maken voor trut, troella,…. En schreeuwde waarom ze nooit op tijd kon zijn en dat hij ook plannen had.
Dit is vandaag nog steeds hetzelfde, ik ga nu op mijn kamer zitten tot mama er is en verstop me van papa.
Daardoor vind ik de dagen dat mama me moet komen halen ook totaal niet meer fijn en kijk ik hier niet naar uit.
Hetzelfde geldt voor als mama te laat is met me terug te brengen, dan blijft hij de hele avond boos tegen mij.
Weekendwissel naar mama is nu eerder een ervaring van angst dan dat ik blij ben mama terug te zien.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Elena
1 jaar geleden

Lieve Tina, Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. Je schrijft dat je moeder 50-70 minuten weg woont van je vader en dat ze door file of omstandigheden te laat komt. Jij moet dan wachten en je vader vraagt waar je moeder blijft en wordt boos op jou. Wat een vervelende situatie voor jou zeg! Ik kan mij goed voorstellen dat het wisselen voor jou eerder een vervelende situatie is dan dat je blij bent om mama weer terug te zien. Mijn ouders konden ook boos worden op elkaar en dit afreageren op mij. Ik vond dit altijd lastig want… Lees verder »

Nicole
1 jaar geleden

Lieve Tina, Bedankt voor jouw vraag op het forum en wat fijn dat je ons gevonden hebt! Je schrijft dat de weekendwissel voor jou een moment van angst is. Ik kan mij voorstellen dat dat een lastige situatie voor je is. Ik wil je laten weten dat je vraag goed is aangekomen en dat je niet alleen bent. Onze Buddy’s gaan hun best doen om jou zo snel mogelijk een luisterend oor te bieden en jou te steunen in deze situatie, maar voor nu wil ik jou alvast een (aantal) website(s) geven waar je misschien in de tussentijd iets aan… Lees verder »