() in

Hoe verwerk ik het?

Hoi allemaal,

Ik heb een dilemma en dacht misschien hebben jullie wel tips voor me.
Ik ben inmiddels 24 jaar oud, ik heb best veel mee gemaakt als kind na de scheiding van mijn ouders en ik heb dat dan ook allemaal moeten verwerken. Als puber begon dat al doordat ik dus merkte dat dingen die ik had meegemaakt niet zo standaard waren. Ik ben sindsdien altijd veel bezig geweest met wat er nou allemaal is gebeurd in mijn jeugd, tussen mijn ouders onderling, tussen mij en mijn ouders en ook tussen mij en mijn stiefouders. Praten met mensen om me heen helpt me hier ook bij, bijvoorbeeld ooms/tantes die me al mijn hele leven kennen. Ik merk nu continu dat er bepaalde verhalen zijn waarover ik 2 kanten krijg. Ik snap dat ieder verhaal 2 waarheden kent maar ik vind het heel erg frustrerend dat ik zo de echte waarheid niet weet. Zo is er ooit gezegd dat bureau Jeugdzorg betrokken is geweest en ik het rapport zo mocht zien. Toen ik daar een paar maanden later naar vroeg mocht ik het niet inzien. Ik twijfel dan of BJ daadwerkelijk betrokken is geweest en het niet gewoon een poging was om de andere ouder zwart te maken.
Ik hoor ook gewoon nog steeds nieuwe dingen over mijn verleden en heb het idee dat het me zo niet goed lukt om alles af te sluiten en te verwerken omdat het nooit ophoudt. Iedere keer komt er iets nieuws bij en dat moet ik dan weer verwerken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments