Beau (18) in

Wonen in twee huizen

He lieve allemaal!

Mijn ouders zijn ondertussen al weer 10 jaar uit elkaar, en dat betekent dat ik ook al 10 jaar elke week op een neer ga tussen twee huizen. Ik zie daar ondertussen de voordelen van in. Bij mijn vader is het vaak wat drukker omdat ik daar een heel lief jonger broertje erbij heb gekregen die het huis door rent, en bij mijn moeder is het wat rustiger omdat ik daar weer enig kind ben. Omdat het al 10 jaar zo gaat, ben ik er enorm aan gewend om in twee huizen te wonen. Ik weet zelfs niet eens meer hoe het was om op 1 plek te wonen.
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd naar ervaringen van anderen over het wonen in twee huizen. Is dat hetzelfde als bij mij, of iets totaal anders? Laat maar horen, en misschien kunnen we hier elkaar wat tips geven over het wonen op twee plekken!

Liefs, Beau

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest
5 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Julian
Julian
5 dagen geleden

Nee, ik zie mijn vader in keer in 2 maanden om mijn zusje te zien enzo. Ik heb vaak flashbacks naar dingen die hij bij me heeft gedaan dus daarom heb ik soms moeite om bij hem langs te gaan.

Julian
Julian
6 dagen geleden

he Beau,
Ik woonde eerst 4 jaar ongeveer in 2 huizen, zoals de meeste kinderen met gescheiden ouders doen. Maar omdat de woonsituatie bij mijn vader gewoon heel slecht was heb ik besloten bij mijn moeder te wonen.
Voor mij geeft het persoonlijk veel rust om op 1 plek te wonen, maar dat komt ook deels doordat ik geen goede band heb met mijn vader. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel fijn is om op 2 plekken te wonen, als je met beide ouders een goede band hebt.

Beau
5 dagen geleden
Reply to  Julian

Hi Julian!

Bedankt voor het reageren! Ik heb veel respect voor je dat je zelf de keuze hebt gemaakt om bij je moeder te gaan wonen. Dat lijkt me een lastige knoop om door te hakken, en dat je voor jezelf hebt gekozen vind ik echt heel goed van je! Ga je soms nog wel eens een dagje naar je vader, of woon je gewoon fulltime bij je moeder?

Liefs, Beau

Joëlle
6 dagen geleden

Hoi Beau! Wat leuk dat je hier je ervaring op het forum deelt! Ik denk dat ik net als jij zo’n 10 jaar op en neer ga tussen twee huizen. Wat fijn dat jij hier de voordelen van inziet en dat dit zo goed gaat! Hoe zat de verdeling tussen jouw ouders? Was het bijvoorbeeld om de week, ieder weekend of om het weekend? Bij mij gold het laatste waardoor ik ‘wonen’ bij mijn vader een groot woord vind. Ik zag het eerder als logeren, want ik zag hem 6 dagen in de maand. Mijn vader is in het ouderlijk… Lees verder »

Beau
5 dagen geleden
Reply to  Joëlle

Hi Joëlle! Bedankt voor je reactie! Wij hebben de verdeling week om week gedaan. Van maandag tot maandag. Ik kan het vrij goed vinden met mijn stiefmoeder. Soms wel wat botsingen, maar dat heb je denk ik in vrijwel elk huishouden. Mijn moeder heeft ook een nieuwe relatie! Hij is hartstikke lief en aardig. Wat ik aan allebei mijn stiefouders fijn vind is dat ze zich niet hebben opgedrongen als ‘nieuwe ouder’. Van vrienden hoor ik soms wel eens dat hun stiefouders dat doen, en dat lijkt me heel vervelend.Toen mijn stiefvader in het verhaal kwam heeft mijn moeder ook… Lees verder »