Skip to content
anoniem (13) in

Ik wil het echt 100%

Hallo ik ben anoniem
ik had een vraag want ik heb co ouderschap = een week bij papa andere week bij mama. maar ik zou eigenlijk bij me vader willen gaan wonen. het is niet zomaar, het ligt aan bepaalde redenen.
maar hoe zou ik dit het best kunnen zeggen/doen?
ik heb er goed over nagedacht en wil ht ook echt, ikwil het echt 100%. maar kunnen hier meer over uitleggen hoe dat is zijn werk gaat enzo, en wat ik nu kan doen?

5
Reacties

5 Comment threads
0 Thread replies
2 Followers

Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
DaniëlannaSandraBartAnna Recent comment authors
  Op de hoogte blijven  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Daniël

Hoi Anoniem. Wat je het beste kan doen is het via de kinderrechter regelt (onder de 18). De kinderrechter praat dan met jou en je ouders en beslist of het handig is als je bij papa gaat wonen. De kinderrechter heeft er in mijn geval voor gezorgd dat ik weer bij mijn vader kan zijn, waar ik dus heel blij mee ben. Dus als ik jou was, zal ik een brief aan de kinderrechter schrijven en daarin vertellen wat jij het liefst wil. Dan kunnen ze je goed helpen. TIP: Bespreek dit van tevoren wel even met je moeder en… Lees verder »

anna

hoii, anoniem.
ik zou het bespreken met je moeder en vader, want voor geen enkele moeder is het leuk als hun kind weg gaat hoe ze zich dan ook voordoen. maar ze moet het accepteren, en denk zelf nog is goed na. want ik wilde het voor een tijdje ook maar ik ben nu blij dat ik het niet heb gedaan. mijn relatie met moeder is nu veel beter en dat komt doordat ik een doorbraak heb gehad ik heb goed met haar gesproken en nu gaat alles goed. dus denk er nog goed over na.

Sandra

Hoihoi Anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum, fijn dat je hier je vraag wilde stellen! Wat vervelend nou dat er redenen zijn dat je eigenlijk liever niet bij je moeder woont en dat het co-ouderschap dus blijkbaar niet helemaal goed gaat op dit moment. Heb je zelf een idee waar dit aan ligt? En wat de redenen voor jou zijn? Zelf heb ik namelijk uiteindelijk de keuze gemaakt om bij mijn vader te gaan wonen. Voordat ik die keuze kon maken heb ik wel wat stappen gezet en ik denk dat die jou ook kunnen helpen, om te… Lees verder »

Bart

Hey anoniem, het is een best vervelende situatie waar je in zit. Ik herken me er wel in omdat de omgangsregeling in het begin ook niet al te makkelijk liep bij mij thuis. Wat betreft het bij je vader gaan wonen, dit is iets wat in overleg moet gebeuren met beide ouders. Zoals Anna hier ook al zei is het belangrijk om te bedenken hoe en waar je wel nog contact wil hebben met je moeder. Graag zou ik ook iets meer horen over de redenen waar je bij je vader wil gaan wonen, want mogelijk kunnen we over een… Lees verder »

Anna

Ik heb het zelfde gehad maar dan andersom, ik wou bij mijn moeder wonen en niet bij mijn vader.
Bedenk wanneer je wel bij je moeder wilt zijn. Wil je het bijvoorbeeld afbouwen naar een weekeind in de twee weken?
En overleg het eerst met je vader, wat vind hij er van. Als je ouders goed met elkaar kunnen kan hij je ook helpen, met een gesprek.