Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Forum speciaal voor gescheiden ouders

Heb je een vraag over hoe jouw kinderen het ervaren om op te groeien met gescheiden ouders? Deel ‘m hier! Jongeren die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, reageren vanuit hun kindperspectief op jouw bericht. Zij weten hoe het voelt en delen graag hun eigen ervaringen met jou. Let op: ze kunnen alleen reageren op vragen die gaan over kinderen.

94 vragen

Sorteer op

Zoek op het Forum naar vragen van anderen

Hoe kan ik haar het beste bereiken

Yvonne, 59 jaar

Gevoelens van kinderen
Goedemiddag, 8 jaar geleden ben ik gescheiden, mijn dochter van 7 is toen in de controle stand geraakt. Geen vriendinnen meer meenemen naar huis, geen rommel kunnen verdragen, niet meer lachen, veel boos zijn. Ze wil niet praten en ze wil niet in therapie. Ze is vooral boos. Hoe kan ik haar het beste bereiken, zodat ze naar haar gevoelens kan?

Hoe kan ik haar het beste bereiken

Yvonne, 59 jaar

Gevoelens van kinderen
Goedemiddag, 8 jaar geleden ben ik gescheiden, mijn dochter van 7 is toen in de controle stand geraakt. Geen vriendinnen meer meenemen naar huis, geen rommel kunnen verdragen, niet meer lachen, veel boos zijn. Ze wil niet praten en ze wil niet in therapie. Ze is vooral boos. Hoe kan ik haar het beste bereiken, zodat ze naar haar gevoelens kan?

Minder naar vader willen gaan

Esther, 46 jaar

PartnersContactGevoelens van kinderen
Goedemiddag, Mijn vraag gaat over hoe je de kinderen steunt als ze eigenlijk niet meer of veel minder naar hun vader willen gaan. De scheurtjes in loyaliteit beginnen te komen, ze benoemen dat hij niet veel (leuks) met hun doet, maar wel met de nieuwe partner, hij heeft het co-ouderschap opgezegd waardoor ze hem al een tijd ook veel minder zien. En inmiddels willen ze niet iedere keer meer heen, ook de vakantieperiode waarin ze ineens dan twee weken daar zijn zorgt voor veel twijfelen, huilen, etc. Ik zie hun zorgen ook, maar ik wil hun vader niet naar hun toe "afkraken" (ook al vind ik het niet kunnen hoe hij zich gedraagt), maar ik wil hun ook niet dwingen er naartoe te gaan en hun eigen gevoelens negeren. Ik weet niet wat ik moet zeggen als ze komen uithuilen bij me. Wie heeft er tips, do's and don'ts? Groetjes Esther

Minder naar vader willen gaan

Esther, 46 jaar

PartnersContactGevoelens van kinderen
Goedemiddag, Mijn vraag gaat over hoe je de kinderen steunt als ze eigenlijk niet meer of veel minder naar hun vader willen gaan. De scheurtjes in loyaliteit beginnen te komen, ze benoemen dat hij niet veel (leuks) met hun doet, maar wel met de nieuwe partner, hij heeft het co-ouderschap opgezegd waardoor ze hem al een tijd ook veel minder zien. En inmiddels willen ze niet iedere keer meer heen, ook de vakantieperiode waarin ze ineens dan twee weken daar zijn zorgt voor veel twijfelen, huilen, etc. Ik zie hun zorgen ook, maar ik wil hun vader niet naar hun toe "afkraken" (ook al vind ik het niet kunnen hoe hij zich gedraagt), maar ik wil hun ook niet dwingen er naartoe te gaan en hun eigen gevoelens negeren. Ik weet niet wat ik moet zeggen als ze komen uithuilen bij me. Wie heeft er tips, do's and don'ts? Groetjes Esther

Mijn zoon wordt broer bij zijn vader

Tirza, 46 jaar

Gevoelens van kinderen
Wij zijn gescheiden. Mijn zoon heeft het nieuws gekregen dat hij broer wordt bij zijn vader. Hij heeft het daar heel moeilijk mee. Zijn er vrijwilligers die hem met dit specifieke thema kunnen ondersteunen? Weet niet of hij dit wil, maar ik ben even aan het oriënteren.

Mijn zoon wordt broer bij zijn vader

Tirza, 46 jaar

Gevoelens van kinderen
Wij zijn gescheiden. Mijn zoon heeft het nieuws gekregen dat hij broer wordt bij zijn vader. Hij heeft het daar heel moeilijk mee. Zijn er vrijwilligers die hem met dit specifieke thema kunnen ondersteunen? Weet niet of hij dit wil, maar ik ben even aan het oriënteren.

Mama missen

Kristel, 33 jaar

Gevoelens van kinderen
Goedenavond, Zelf ben ik geen gescheiden ouder, maar mijn vriend wel. Hij heeft een dochter van 7 en een zoon van 6. Hij en zijn ex zijn 4 jaar gescheiden en wij hebben nun2 jaar een relatie en wonen nog niet samen. Zijn dochter heeft heel vaak bij het naar bed gaan dat ze mama mist en dan zit mijn vriend vaak een uur bij haar of ze slaapt in ons bed. Ook 's ochtends tegen een uur of half 5 komt ze bij ons liggen want ze kan dan niet meer slapen. Ik snap dat het voor haar allemaal moeilijk is , maar ik merk aan mezelf dat ik dit ook lastig vind. Een goede nachtrust vind ik belangrijk en ik vind s avonds tijd met mijn vriend of in bed lekker tegen hem aanliggen ook heel waardevol. Nu merk ik dus dat ik het liefste thuis slaap als zijn kinderen er zijn. Mijn vraag is hoe hiermee om te gaan. Moeten we het maar uitzingen en wachten tot er een leeftijd komt dat ze dit nietmeer heeft. Doe we er nu eigenlijk wel goed aan om zo lang bij haar te zitten, in ons bed te laten slapen en zo vroeg al bij ons te laten komen ? Is het niet schadelijk voor haar als we dat niet meer zouden toe laten? Wat is jullie tip en inzicht hierover? Alvast bedankt Met vriendelijke groet Kristel

Mama missen

Kristel, 33 jaar

Gevoelens van kinderen
Goedenavond, Zelf ben ik geen gescheiden ouder, maar mijn vriend wel. Hij heeft een dochter van 7 en een zoon van 6. Hij en zijn ex zijn 4 jaar gescheiden en wij hebben nun2 jaar een relatie en wonen nog niet samen. Zijn dochter heeft heel vaak bij het naar bed gaan dat ze mama mist en dan zit mijn vriend vaak een uur bij haar of ze slaapt in ons bed. Ook 's ochtends tegen een uur of half 5 komt ze bij ons liggen want ze kan dan niet meer slapen. Ik snap dat het voor haar allemaal moeilijk is , maar ik merk aan mezelf dat ik dit ook lastig vind. Een goede nachtrust vind ik belangrijk en ik vind s avonds tijd met mijn vriend of in bed lekker tegen hem aanliggen ook heel waardevol. Nu merk ik dus dat ik het liefste thuis slaap als zijn kinderen er zijn. Mijn vraag is hoe hiermee om te gaan. Moeten we het maar uitzingen en wachten tot er een leeftijd komt dat ze dit nietmeer heeft. Doe we er nu eigenlijk wel goed aan om zo lang bij haar te zitten, in ons bed te laten slapen en zo vroeg al bij ons te laten komen ? Is het niet schadelijk voor haar als we dat niet meer zouden toe laten? Wat is jullie tip en inzicht hierover? Alvast bedankt Met vriendelijke groet Kristel