meisje die haar vader niet meer wil zien (13 jaar) in

Wil papa niet meer zien

Hoi mensen,
ik ben een meisje en ben 13 jaar ik zit al ongeveer een jaar met het probleem dat ik me vader niet meer wil zien.
mijn zus is ongeveer ander hald jaar geleden naar mijn vader verhuisd omdat het niet ging bij mama mijn zus en mijn moeder hadden iedere dag ruzie in de tijd dat mijn zus naar haar vader is verhuisd is ook mijn opa gestorven aan de erge ziekte kanker.
daar had ik het heel zwaar mee.
Maar nu vraag ik me af of ik het recht heb om te zeggen dat ik mijn vader nooit meer wil zien.
en als ik het recht heb hoe gaat het dan?
moet ik naar de rechter?
gaat het via de jeugdzorg want dat heb ik liever niet dan krijgen we daar weer problemen mee enz.
dan zou ik het nog liever met de kinderrechter willen doen.
ik ben vast beraden dat ik pap nooit meer wil zien.
dus dan kan ik me zus, stiefbroertje en stiefmoeder niet meer zien maar dat vind ik niet erg.

als ik daar ben mag ik van de ene kant best veel maar van de andere kant ook weeer niks: bijv. uik mag wel heel laat naar bed, maar ik mag niet met vriendinnen afspreken en dat vind ik erg lastig.
omdat ik de stomste dingen wel mag en dus laat naar bed ga als ik daar ben haal ik ook slechtere cijfers op school.

ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

xxx een meisje die heeft besloten haar vader niet meer te willen zien.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Yara
Yara
8 jaren geleden

Hoi meisje van 13, Ik snap jou gevoel zo goed! Alleen in mijn situatie is het niet mijn vader maar mijn moeder. Nu komt van mijn ouders de 6e rechtszaak er aan. De enige tip die ik je mee kan geven, is dat je naar jezelf moet blijven luisteren. Als jij je niet fijn voelt bij je vader en je ziet er van te voren eigenlijk al tegen op waarom zou je er dan heen gaan? Helpt het je gevoel? Of wordt je gevoel alleen maar versterkt? Jij bent degene die dat kan aangeven en dus zelf kan beslissen wat… Lees verder »

Meisje die haar vader niet meer wil zien
Meisje die haar vader niet meer wil zien
8 jaren geleden

Hallo yannick en meike, Bedankt voor de reacties. Helaas is mijn situatie niet zo gemakkelijk om met mijn vader te kunnen praten. Mijn ouders leven al sinds dat ik 3 jaar ben in een vechtscheiding en het is mijn vader die niet wil praten met mijn moeder. Hij heeft mijn zus al opgesteukt tegen mijn moeder en dat probeert hij nu ook bij mij. Nu ik ouder ben zie ik pas wat er allemaal gebeurt. Mijn vader is erg manipulerend en weet het altijd zo te krijgen hoe hij het wil, en ik wil dat niet meer. Papa geeft mij… Lees verder »

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Dag meisje van 13, Wat vervelend voor je dat je er zo over denkt. Maar wat ik meteen wil vragen is: waarom wil jij je vader niet meer zien? Ik vind het heel verdrietig om te horen dat je dit niet meer wil. Dit zal hem ook veel pijn doen. Heeft hij iets misdaan, gelogen? Of is hij niet als een fijne vader voor jou? Als je voelt dat je hem niet graag wil zien, helpt het soms om even een tijdje minder (of helemaal niet meer) naar hem toe te gaan. Dit heeft mij geholpen om goed na te… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi meisje, Ik herken je situatie wel een beetje. Ik vond het ook heel erg lastig toen ik er voor mezelf achter kwam dat ik mijn vader eigenlijk niet meer wilde zien. Misschien kan je het er eerst eens met hem over hebben dat je het vervelend vind dat je bijvoorbeeld wel lang uit mag slapen maar niet met je vriendinnen af mag spreken. Als je dit lastig vind kan je er ook altijd nog voor kiezen om een brief te schrijven en die aan je vader te laten lezen. Zo kan je wat langer nadenken over wat je wil… Lees verder »