Anoniem (13 jaar) in

Mijn ouders maken ruzie

Mijn ouders hebben elke dag ruzie.
2 jaar geleden is mijn vader vreemd gegaan met een andere vrouw, mijn moeder had mijn vader betrapt op zijn telefoon.
Hij is 3 maanden ergens anders gaan wonen en toen weer bij ons. Hij had beloofd nooit meer vreemd te gaan
Sinds toen hebben mijn ouders bijna elke dag ruzie, ik zit er midden in met mijn zussen.
Ik vind dit echt heel vervelend en ik wil dat het stopt
Wat moet ik doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Averie
Averie
5 jaren geleden

Ik zou het tegen ze zeggen en het gewoon uit je open hart vertellen.

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem,

Wat vervelend dat jouw vader is vreemdgegaan en dat jouw ouders zoveel ruzie hebben met elkaar.

Als ik jou was, zou ik eens proberen om erover te praten met jouw broers/zussen of een vertrouwd persoon in jouw omgeving, misschien kan deze persoon jou hiermee helpen, bijvoorbeeld om er samen met jou over te praten met jouw ouders. Hopelijk worden de ruzies daardoor minder.

Veel succes!

Groetjes,
Aron

Rosa
Rosa
8 jaren geleden

Hallo! Wat goed van jou dat je advies komt vragen op dit forum. Slim! Wat ontzettend rot dat je ouders zoveel ruzie maken. Echt vervelend ja. Ik snap dat dit helemaal niet leuk is om deze ruzies steeds te zien of te horen. Tegen ons zeg je ‘ik wil dat het stopt’ , ik denk dat het goed is om dit ook tegen je ouders te zeggen. Wanneer je dit lastig vindt, kan je dit ook met je zussen doen. Dat jij en je zussen in gesprek met je ouders en dat jullie uitleggen dat jullie veel last hebben van… Lees verder »

Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hallo Anoniem, Wat een vervelende situatie, zeg! Ik begrijp heel goed dat je zou willen dat het stopt. Eigenlijk is de enige tip die ik je kan geven; Praat erover! Dit kan zijn met je familie, op school, met een vriendin, maar ook zeker met je zussen! Je zussen maken hetzelfde mee als jij en kunnen zich het waarschijnlijk heel goed voorstellen hoe jij je voelt. Naast het praten met je zussen zijn er uiteindelijk misschien nog wel twee personen waar je misschien wel het allerbeste mee zou kunnen praten; en dat zijn je ouders. Het zou zo maar kunnen… Lees verder »