Charlotte (16 jaar) in

Sterke band met mijn vader

Hoi allemaal, mijn ouders zijn 8 jaar gescheiden en ik ga om de twee weken een dagje naar mijn vader. Ik heb niet zo’n hele sterke band met mijn vader. De laatste tijden kan ik mijn moeder soms echt niet uitstaan en zou ik willen dat ik wat vaker naar mijn vader ging om gewoon even af te koelen en tijd doorbrengen met m’n vader. Ik weet bijna zeker dat ik mijn moeder daarmee kwets en boos maak, alleen ik weet niet of ik dat zomaar zelf mag beslissen? Hebben jullie enig advies? Groetjes.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Charlotte,

Bedankt voor jouw berichtje op ons forum.

Wat vervelend dat de band tussen jouw moeder en jou de laatste tijd iets minder goed is. Ik zou, als ik jou was, gewoon eens aangeven bij jouw moeder dat je jouw vader wel eens iets meer zou willen zien. Ik zou het ook bij jouw vader zelf aangeven. Als jij dit graag wilt, dan kunnen ze jou daar niet in tegenhouden. Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je jouw vader wel iets meer wilt zien en daar is ook niets verkeerd aan.

Groetjes,
Aron

Celeste
Celeste
8 jaren geleden

Hi Charlotte, Wat goed dat je op dit forum op zoek bent naar wat je het beste kunt doen. Dit mag jij zeker zelf beslissen. Ik snap dat je soms wat tijd nodig hebt om af te koelen en om tijd door te brengen met je vader. Op deze manier kan je de band met jouw vader ook versterken. Je zegt ook dat je meer tijd met hem wilt doorbrengen dus dat is een goede motivatie om vaker naar hem toe te gaan. Ik vind het idee van Meike erg goed, het idee om eerst even rustig te praten met… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Charlotte, In principe mag je dit zelf bepalen maar het is natuurlijk het handigst wanneer zowel je vader als je moeder het hier mee eens zijn. Misschien kan je eens op een rustig moment met je moeder gaan zitten en haar uitleggen dat je af en toe de behoefte hebt om af te koelen. Dat je het absoluut niet persoonlijk bedoeld maar af en toe wat vaker naar je vader wil. Als je dit eng lijkt of onprettig kan je er ook voor kiezen om een brief te schrijven en je moeder deze te laten lezen. Verder zou ik… Lees verder »