Vera (13 jaar) in ,

Wie houdt rekening met mij?

Ik ben 13 jaar. Ik zit nu in de brugklas.
Om de week word ik op vrijdag door mijn vader opgehaald, hij woont aan de andere kant van het land.Hij kwam me op de basisschool altijd uit school halen om half vier.
Maar nu ik op de middelbare school zit wil ik graag om half zeven opgehaald worden. Dan kan ik gewoon dingen doen met mijn vriendinnen en dan pas savons het weekend naar mijn vader.
Hij is heel boos geworden en hij wil me beslist om half vijf komen halen. Direct uit school.
Dan heb ik helemaal geen tijd om mijn spullen thuis op te ruimen en dingen na schooltijd met vriendinnen doen.
Ik wil dat niet…. Maar ik ben heel bang voor hem en mijn moeder ook.
Hij maakt altijd met mijn moeder ruzie en wij moeten altijd naar hem luisteren wat hij wil. Niet naar wat ik wil.
Als ik een feestje heb waar ik naar toe wil of iets anders belangrijks in het weekend dat ik naar mijn vader moet dan mag dat niet van hem. Hij zegt dat het zijn weekend is en dat hij de baas is.
Helppppppp hoe moet ik dit nou doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anthony
Anthony
8 jaren geleden

Hoi Vera, Ik ken je probleem maar al te goed, ook mijn vader woonde aan de andere kant van het land en wilde graag dat ik zo snel mogelijk naar hem toe kwam. Als dat soms niet lukte werd hij al heel snel boos. Ik denk dat jouw vader niet echt boos op jou wordt, maar dat hij eerder verdrietig is omdat hij het jammer vindt dat hij je zo minder lang kan zien. Misschien zou je dit voorzichtig aan hem kunnen vragen, eventueel in een brief. Probeer daarna uit te leggen waarom jij jouw idee fijner vindt en zeg… Lees verder »

Lynn
Lynn
8 jaren geleden

Hoi Vera, Wat goed van je dat je een berichtje plaatst als je niet meer weet wat je moet doen. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is als je het gevoel hebt dat je vader niet naar je luistert. Heb je een idee waarom je vader wilt dat je om half 5 direct naar zijn huis gaat? Misschien is het fijn als je weet hoe het komt dat hij dat wilt. Dat zou je misschien in de brief kunnen vragen, als je besluit om een brief te sturen. Ik denk namelijk dat een brief schrijven je kan helpen.… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Vera, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat vervelend dat jouw vader niet aan jouw idee wilt meewerken. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je dit niet zo leuk zult vinden. Het is natuurlijk erg moeilijk om hierover met jouw vader te praten, kan ik in jouw berichtje lezen. Misschien is het een goed idee om op te schrijven dat je het echt heel erg fijn zou vinden als je op vrijdag tot half 7 bij jouw moeder mag blijven, omdat je dan met jouw vrienden/vriendinnen kunt afspraken en je dan ook iets meer tijd hebt om rustig… Lees verder »